رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در قانون انتخابات، روند اعتراض‌ها به عدم احراز یا عدم تأییدها به‌گونه‌ای تعریف شده است که حقی از کسی تضییع نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 23 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز در گفتگو با برخی خبرنگاران در حاشیه برگزاری همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان اظهار کرد: اقدامات لازم پیرامون برگزاری مطلوب انتخابات بر اساس قانون در حال انجام است و ملاک امور، قانون انتخابات بوده و در ستاد انتخابات هیچ اقدامی فراتر از قانون صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: هیأت‌های اجرایی انتخابات در بحث تأیید صلاحیت‌ها بر اساس استعلامات مراجع پنج‌گانه و منابع محلی عمل کرده‌اند. قانون انتخابات یک قانون جامع است؛ به این جهت که برای کسانی که عدم احراز یا عدم تأیید می‌شوند، چندین مرحله اعتراض و پیگیری پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در قانون انتخابات، روند اعتراض‌ها به عدم احراز یا عدم تأیید‌ها به‌گونه‌ای تعریف شده است که حتماً بر اساس قانون حقی از کسی تضییع نخواهد شد.

شاهچراغی افزود: در انتخابات اسفند سال جاری از تمام طیف‌های سیاسی، اقوام مختلف، بانوان و آقایان ثبت‌نام داشته‌ایم و نسل جوان نیز حضور فعال و پرشوری در ثبت‌نام‌ها داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد: زمینه یک انتخابات پرشور و منظم همراه با مشارکت بالای مردم را مثل همیشه در اسفند سال جاری مشاهده خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در ستاد انتخابات همراهی، هماهنگی و تلاش برای یک اجرای خوب را سرلوحه کار خود قرار دادیم، عنوان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات، آسیب‌شناسی از دوره‌های گذشته انتخابات انجام‌شده و پیش‌بینی‌ها در راستای رفع آسیب‌ها و کمبود‌ها شکل گرفته و تمام تمرکز ما در ستاد انتخابات استان، بر اجرای مطلوب فرایندهاست.

شاهچراغی اظهار کرد: عمل به قانون انتخابات، انتظار ما در پیشبرد امور در حوزه انتخابات در استان‌هاست و تاکنون نیز بر این مهم تأکید و عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: حق مردم خدمتگزاری است و در دولت آیت‌الله رئیسی در یک نگاه کلی همه پای کار هستند و خدمتگزاری در بخش‌های مختلف در راستای امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم در دستور کار است؛ البته هنوز کار‌های زیادی بر زمین مانده که در ادامه کار اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: استان سمنان به‌واسطه اقدامات مطلوب و پیش‌بینی‌های صورت گرفته آماده برگزاری انتخابات پرشور و منظم است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار