معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه مسجد می تواند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی محور باشد، گفت: هشصد نقطه کشور نماز جمعه برگزارمیشود ورسالت اصلی امام جمعه پشتیبانی و دفاع جدی از انقلاب و نظام است.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 25 November 2023

هشصد نقطه کشور  نماز جمعه برگزارمیشودهشصد نقطه کشور  نماز جمعه برگزارمیشودهشصد نقطه کشور  نماز جمعه برگزارمیشودهشصد نقطه کشور  نماز جمعه برگزارمیشودهشصد نقطه کشور  نماز جمعه برگزارمیشودهشصد نقطه کشور  نماز جمعه برگزارمیشود

حجت الاسلام والمسلمین عباس رضوانی نسب امروز، ۳ آذرماه در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان رودسر، نماز جمعه را سنگر دانست و اظهار کرد: امام جمعه فرماندهی قرارگاه بزرگ فرهنگی شهرستان را عهده دار است.

وی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن، افزود: امام جمعه باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را در دستور کار قرار دهد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از تدوین نظام مسائل در شهرها و شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تدوین نظام مسائل را به صورت سالانه در دستور کار داریم و لذا باید نظام مسائل شهرستان رودسر نیز تنظیم و تدوین شود.

 

حجت الاسلام رضوانی نسب خواستار همکاری و همراهی مدیران شهرستانی با امام جمعه شد و بیان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت مسجد می‌توان کارهای زیادی را انجام داد.

وی نماز جمعه را یک محور دانست که همه گرد آن جمع می شوند و خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، امام جمعه فقط امامِ روز جمعه نیست و در همه روزهای هفته این فضا وجود دارد.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مسجد را رکن جامعه دانست و متذکر شد: اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) در بدو ورود به مدینه ساختن مسجد بود تا محور امور جامعه اسلامی قرار گیرد. امروز باید آموزش و پرورش را به مسجد پیوند بزنیم تا مسجد را به عنوان محور اصلی محله معرفی کنیم و جریان قرارگاه بزرگ فرهنگی نماز جمعه را راه بیاندازیم.

وی مسجد را بهترین قرارگاه اجتماعی برای مشکلات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: امروز مشکلات جوانان در فضای مجازی کم نیست و با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و عفاف و حجاب نیازمند ورود جدی است لذا برنامه سه ساله به صورت شهر به شهر تهیه شود.

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان اینکه مسجد می تواند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی محور باشد، گفت: رسالت اصلی امام جمعه پشتیبانی و دفاع جدی از انقلاب و نظام است.

محمد حیدری، فرماندار شهرستان رودسر نیز، با اشاره به اهمیت نماز جمعه و ماموریت های خطیب جمعه، عنوان کرد: مدیران شهرستانی نهایت تعامل و همکاری و همراهی را با ائمه جمعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به موضوع نماز جمعه و اهمیت آن پرداخته است، عنوان کرد: همه مسلمانان بر این امر مکلف شده اند و نسبت به اجتماع هفتگی وظیفه دارند تا ضمن شست و شوی قلبی، تلطیف روانی را رقم بزنند.

فرماندار رودسر با اشاره به اهمیت نمازهای جماعت یومیه در کنار نماز جمعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نمازهای جماعت در مساجد ضرورت دارند و دهیاران و شهرداران و بخشداران باید اهتمام لازم را در برگزاری سه وعده نماز در مساجد داشته باشند.

حیدری از امام جمعه خواست از تریبون نماز جمعه تذکرات لازم را به خواص و عوام بدهد و گفت: مسئولان در دولت مردمی و انقلابی فاصله ای با مردم ندارند و شبانه روز در خدمت مردم هستند.

وی از مدیران خواست نقدهای ائمه جمعه را بپذیرند و یادآور شد: در شهرستان رودسر جلسات ماهانه با حضور ائمه جمعه برگزار می شود و اقدام به سیاستگذاری های فرهنگی و اجتماعی می کنیم.

فرماندار رودسر به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در ساختار نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی باید در شهرها و بخش ها برگزار شود و علاوه بر مناسبت ها، درباره مسائل زیربنایی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و راهکارهای رفع و دفع بحران ها تصمیم گیری کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم ابراهیمی به عنوان امام جمعه رودسر معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار