مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: چهار کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو با تلاش امدادگران هلال احمر نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 25 November 2023

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، از نجات چهار کوهنورد در ارتفاعات قله پیر خدر شاهو خبر داد و اظهار کرد: گرفتار شدن چهار نفر در ارتفاعات پیرخدر شاهو واقع در شمال روستای قوری‌قلعه شهرستان روانسر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله عملیات جست‌ و جو و نجات از ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته (جمعه سوم آذرماه) با اعزام چند تیم عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال احمر و همراهی کوهنوردان داوطلب آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این کوهنوردان سنندجی که بدون راهنما اقدام به صعود به قله سه هزار و ٢۵٠ متری پیرخدر شاهو کرده بودند، به دلیل عدم آشنایی با این قله فنی و عدم رعایت قانون ساعت ۱۴  مسیر برگشت را همزمان با تاریکی هوا گم کرده و در جنوب‌ شرقی منتهی به این قله زمین گیر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از دسترسی به افراد گرفتار شده عملیات انتقال آغاز و خوشبختانه افراد گروه  پس از تلاش های ۱۲ساعته نجاتگران و تیم های حاضر در عملیات در سرمای شدید و یخبندان از منطقه خطر خارج و ساعت هفت صبح امروز نجات یافتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار