مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت چهار کوهنورد سنندجی گرفتار شده در ارتفاعات پیرخدر شاهو شهرستان روانسر را نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 25 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، محمدباقر محمدی افزود: پس از اعلام گرفتار شدن چهار نفر کوهنورد در ارتفاعات پیرخدر شاهو واقع در شمال روستای قوری‌قلعه شهرستان روانسر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان، بلافاصله عملیات جست و جو و نجات را از ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته (جمعه) با اعزام چند تیم عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال احمر و همراهی کوهنوردان داوطلب آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این کوهنوردان سنندجی که بدون راهنما اقدام به صعود به قله سه هزار و ۲۵۰ متری پیرخدر شاهو کرده بودند، به دلیل عدم آشنایی با این قله و عدم رعایت قوانین و مقررات لازم در زمینه صعود‌های زمستانی، مسیر برگشت را همزمان با تاریکی هوا گم کرده و در جنوب‌شرقی منتهی به این قله زمین گیر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: پس از دسترسی به افراد گرفتار شده، عملیات انتقال آغاز و خوشبختانه افراد گروه پس از تلاش‌های ۱۲ ساعته نجاتگران و تیم‌های حاضر در عملیات در سرمای شدید و یخبندان ارتفاعات این منطقه از ناحیه خطر خارج کردند.

محمدی گفت: عملیات نجات این کوهنوردان ساعت هفت صبح امروز خوشبختانه با موفقیت به پایان رسیده و افراد به محل امن در پایین کوه انتقال داده شدند.

وی تاکید کرد: کوهنوردان قبل از صعود به ویژه در فصول سرد سال باید شرایط آب و هوایی را به دقت بررسی کرده و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در صورت بروز حادثه هم با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

محمدی یادآور شد: گروه‌های کوهنوردی همچنین قبل از صعود اطلاعات خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیرو‌های امدادی انجام دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار