استاندار قم از کاهش ۴ دهم درصدی نرخ تورم ماهانه این استان خبر داد. بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم بر اساس سال پایه ۱۴۰۰، در آبان ماه ۴۶.۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 26 November 2023

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری استاندار قم با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران، همانند ماه‌های گذشته، نرخ تورم ماهانه کشور و استان‌ها را منتشر کرد، اظهار داشت: بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم بر اساس سال پایه ۱۴۰۰، در آبان ماه ۴۶.۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در آبان ماه سال جاری ۴۴.۹ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۱۶ بین استان‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در آبان ماه ۴۱.۰ درصد برآورد شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش داشته است.

استاندار قم با اشاره به اینکه نرخ تورم نقطه‌ای کشور در آبان ماه ۳۹.۲ درصد بوده است، بیان داشت: استان قم در بین استان‌ها به لحاظ پایین بودن نرخ تورم نقطه‌ای در جایگاه ۱۷ قرار دارد.

آقامیری همچنین خاطر نشان کرد: نرخ تورم ماهانه کل مناطق شهری و روستایی استان قم در آبان ماه ۱.۹ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش است.

استاندار قم با اشاره به اینکه نرخ تورم ماهانه کشور در آبان ماه ۲.۲ درصد بوده است، افزود: استان قم در بین استان‌ها در نرخ تورم ماهانه در جایگاه هشتم قراردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار