امام جمعه نیر:
امام جمعه نیر با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل جوان است گفت: فلسفه قیام حسینی در جامعه باید تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 18 October 2015

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میکائیل مقدسی افزود: بالا بردن سطح شناخت ، امر به معروف و نهی از منکر ، بصیرت و آگاهی ، ولایتمداری و ایمان معنویت می تواند ما در برابر هجمه های دشمنان بیمه کند.
او با تاکید بر لزوم معرفت افزایی در مجالس عزاداری ماه محرم گفت: نسل جوان امروز نیازمند فرهنگ عظیم عاشورا است و در ایام محرم تمام شاخص ها و ابعاد این قیام باید برای نسل های جدید بیان شود.
وی اظهار کرد: قیام عاشورا را نباید تنها یک حادثه دانست بلکه این قیام نبردی میان کفر و ایمان بود و امام حسین (ع) نیز برای دفاع از ارزش های اسلامی حتی از زن و فرزند نوزاد خود گذشت.
وی با تاکید بر اینکه وظایف ما در مقابل مشکلاتی که در حال حاضر همانند دوره امام حسین (ع) پیش می آید سنگین بوده و باید جلوی آن بگیریم افزود: آنچه که باعث سو ء استفاده دشمن از مسلمانان شده بی بصیرتی است ، عزاداری ها باید با بصیرت ، آگاهی و شناخت امام حسین (ع) باشد.
وی گفت: هیچ حادثه ای زلال تر ، خالص تر و الگو پذیر تر از حادثه کربلا نیست و می توان گفت ناب ترین و خالص ترین و در عین حال تاثیر گذارترین انقلاب تاریخ کربلاست و می توان گفت ریشه انقلاب ما در حادثه کربلا نهفته است.
امام جمعه نیر افزود: کربلا صحنه ولایت مداری و ولایت پذیری بود که نمود عینی آن در رفتار و گفتار عاشوراییان جلوه گر شده است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار