مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۶ کودک در این استان با لحاظ شرایط قانونی توسط خانواده‌های صلاحیت‌دار برای فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 29 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسن شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد ۲۴ کودک زیر پنج سال و ۲ کودک بالای پنج سال هستند که ۲۰ مورد فرزند خوانده و ۶ مورد هم به طور امین موقت بوده است.

وی بیان کرد: هشت کودک نیز به صورت مراقبت غیر قانونی و خارج از روال بهزیستی به خانواده‌ها سپرده شده‌اند که این خانواده‌ها پس از طی کردن مراحل قانونی می‌توانند حکم سرپرستی اخذ کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اکنون ۸۰۲ خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند و در سامانه فرزندپذیری ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزند شیرخوار هستند افزود: ۲۴۴ کودک در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست استان حضور دارند که کودکان شیرخوار در این مراکز سالانه ۳۰ نفر است.

شرفی گفت: استقبال خانواده‌ها برای پذیرش کودکان معلول نیز کم است و در حال حاضر پنج کودک دارای معلولیت خفیف و بیماری خاص در این مراکز حضور دارند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۰ کودک از مراکز بهزیستی استان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شد که یک مورد از این کودکان دارای معلولیت خفیف تا متوسط یا دارای بیماری بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: محدودیتی برای تعلق کودکان معلول به خانواده‌ها وجود ندارد و این کودکان خارج از نوبت به خانواده‌ها سپرده می‌شوند؛ داشتن شرایط عمومی و تمکن مالی، سلامت جسم و روان خانواده الزامی است و محدودیت سنی برای پذیرش کودکان معلول وجود ندارد.

وی افزود: برای خانواده‌های متقاضی فرزند معلول مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی، پیگیری‌های مددکاری، بازدید و نظارت‌های لازم برای آگاه‌سازی خانواده‌ها انجام می‌شود.

شرفی بیان کرد: خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی باید پس از مراجعه به اداره بهزیستی و ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند تا پس از بررسی شرایط لازم توسط کمیته تخصصی، واگذاری فرزند انجام شود.

وی گفت: براساس قانون، کودکان زیر پنج سال در زمان تحویل به زوجین زیر ۴۴ سال (زوجه ۴۴ سال و زوج تا ۴۶ سال) و کودکان بالای پنج سال در زمان تحویل به زوجین بالای ۴۴ سال واگذار می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۹ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در این استان خبر داد و افزود: ۲۴۴ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی به حمایت بهزیستی از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلویی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمک هزینه معیشت برای ۲۶ خانواده دارای فرزند سه قلو و ۴۸۴ خانواده دارای فرزند دوقلو به صورت ماهیانه با توجه به بعد خانوار بین ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۲۴ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار