رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: به برکت پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم»، صلح و سازش در یک پرونده هشت میلیارد تومانی در سمنان منجر به ختم رسیدگی 10 پرونده قضائی شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 03 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای آزمایشی گام نخست قانون جدید شورای حل اختلاف و در آستانه پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم» اختلاف چندساله طرفین در یک پرونده که منجر به مطالبه هشت میلیارد تومانی شده بود، منتهی به سازش و در نهایت با رفع کدورت ۱۰ پرونده قضائی در سمنان مختومه شد.

وی افزود: آبان‌ماه سال جاری استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌ها در اجرای آزمایشی گام نخست قانون جدید شورای حل اختلاف انتخاب شد و در آستانه اجرای پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم» با تلاش‌های شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سمنان اختلاف چندساله طرفین منجر به سازش و حتی از طرح شکایات مرتبط بعدی جلوگیری شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: اکنون که شورای حل اختلاف به هدف اصلی خود یعنی صلح و سازش بازگشته و جلوه‌های ناب گذشت و مصالحه متجلی می‌شود، رفتار‌های مسالمت‌آمیز اصحاب پرونده‌ها خودنمایی می‌کند.

عبداللهی تصریح کرد: مسؤولان قضائی استان سمنان رفع خصومت در هر مرحله از رسیدگی قضائی را وظیفه ذاتی خویش می‌دانند و در این پرونده علاوه بر اینکه با توافق طرفین از پرداخت یک باره هشت میلیارد تومان خودداری شد، ختم رسیدگی به ۱۰ پرونده به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی اصحاب پرونده‌هایی که در حصول صلح و سازش به‌منظور حفظ و تقویت احترام متقابل با یکدیگر، سبب می‌شوند، سنت حسنه صلح و آشتی جایگزین کینه‌توزی و تخاصم شود، قدردانی شده و یقیناً آسیب‌های اجتماعی کاهش نمی‌یابد؛ مگر اینکه تمامی ارکان جامعه همراهی مناسب داشته باشند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار