معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم از فعالیت ۹۳٠٠ شرکت دانش بنیان در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 03 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، سجاد محمدعلی نژاد در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان که عصر امروز با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولین استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مطابق برنامه هفتم توسعه باید میزان محصولات دانش بنیان نسبت به GBP، به ۷ درصد برسد که اکنون این عدد، زیر ۱ درصد است.

وی افزود: در سطح کلان ملی سیاست گذاری لازم در حال تعیین شدن است تا بر اساس آن استان‌ها گام بردارند. مطابق این سیاست گذاری می‌بایست ۹۳٠٠ شرکت دانش بنیان موجود و فعال در کشور طی روندی به ۳۰ هزار شرکت برسد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و افزایش تعداد آن‌ها تا ۲۵۰ هزار شرکت، گفت: برای اینکه بتوانیم این موضوع را محقق کنیم اقداماتی را در دست اجرا داریم که یکی از آن‌ها خلق فناوری می‌باشد.

محمدعلی نژاد عدم توجه لازم و بهره گیری کافی صنایع از محصولات تولیدی دانشگاه‌ها را یکی از معضلات پیش روی این بخش برشمرد و خاطر نشان کرد: سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) با هدف هموار کردن مسیر تجاری سازی محصولات حوزه داشن بنیان راه اندازی شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه سامانه جان به و به سامانه توانیران وزارت صمت نیز متصل است، اضافه کرد: در سامانه جان محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان عرضه و به فروش می‌رسند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به توافقات همکاری با وزارت صمت در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: یکی از این حوزه ها، معدن و صنایع معدنی است که طبق قانون ۲۰ درصد منابع معادن باید به دولت پرداخت شود. در پی این توافق مقرر شده منابعی از این طریق به شرکت‌های فناور تخصیص داده شود. در حال حاضر، ظرفیت‌های استان‌ها مورد آمایش قرار می‌گیرد و پس از آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری موظف به انجام وظایف خود در روند احیای صنایع منطقه هستند، اذعان کرد: طرح «نواحی نوآوری» که از اصلی‌ترین موضوعات معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم است در حال ابلاغ است و بر این اساس اعلام کرده ایم استان قزوین به دلیل ظرفیت مناسب خود مکانی را جهت توسعه پارک علم و فناوری اختصاص دهد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار