برای تامین گندم استان، امسال ۳۱۷ هزار تن گندم ازخارج ودیگر استان‌های کشور به اصفهان وارد شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 09 December 2023

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: از این میزان گندم حدود ۱۵۶ هزار تن گندم خارجی از بندرامام خمینی، بنادرعباس و چابهار در هشت ماهه امسال به استان اصفهان وارد شده است.
محسن ضیائی گفت: همچنین در این مدت ۱۶۱ هزار تن گندم هم از دیگر استان‌های کشور به استان ارسال شده است.
وی افزود: گندم وارداتی از دو مسیر ریلی و جاده‌ای وارد این استان می‌شود که حمل و نقل ریلی از مزایایی درمقایسه با حمل و نقل جاده‌ای برخوردار است که از جمله این مزایا صرفه جویی هزینه حمل، کاهش آلودگی زیستی، ایمنی حمل و همچنین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی است.
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: هر واگن از ظرفیت حمل ریلی حدود ۵۷ تن گندم معادل با ظرفیت ۲ تا ۳ دستگاه تریلی حمل گندم از طریق حمل جاده‌ای برخوردار است.
محسن ضیائی افزود: امید است دولت توجه ویژه در خصوص اتصال سیلوی گندم ۲۷ هزار تنی شهید جبل عاملیان شهر کاشان به خطوط حمل نقل ریلی کشور داشته باشد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: هدف از تامین گندم‌های وارداتی از مبادی استان‌های دیگر، حفظ ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی به خصوص گندم در استان است.
محسن ضیائی تصریح کرد: تأمین گندم از منابع مختلف شامل تولید داخل استان، دیگراستان‌ها و واردات از خارج در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر اختلاط و حفظ کیفیت مناسب آرد تولیدی، خللی در تأمین آرد خبازان و دیگر صنایع وابسته از جمله ماکارونی، نشاسته، بیسکویت و انواع شیرینی جات و ... استان ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار