نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همان‌گونه که اصناف و تجار در هر زمان پای‌کار نظام بود‌ه‌اند، مدیران هم موظف هستند مطالبات بازاریان را بشنوند و در کنار اصناف باشند و برای مرتفع شدن مشکلات آنها اهتمام بورزند.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 15 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری پیش‌ازظهر امروز در مراسم یادواره شهدای اصناف شهرستان بوشهر، اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتن یک ارزش معنوی است و هنگامی که انسان از این فضای معنوی بیرون می‌رود خود را در یک فضای دیگر احساس می‌کند و تحت، تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های تجار ما این است که علاوه بر حضور در جبهه و ایستادن در مقابل دشمن و به شهادت رسیدن، تمام آنچه را که در توان داشتند حتی مال و اموال خود را تقدیم کردند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ۱۱ هزار شهید اصناف، تجار و بازاری در سراسر کشور وجود دارد، گفت: این عزیزان مال و جان خود را فدای انقلاب کردند.

وی با اشاره به سفارش‏‌هایی که امام علی‏ (ع) به اصحابشان داشتند، عنوان کرد: بنا بر فرمایشات آن حضرت مال و جان باید فدای دین شود. اگر یک سختی برای شما پیش آمد، اموالتان را سپر قرار دهید برای حفظ جان‏هایتان؛ به عبارتی مال را فدا کنید برای حفظ جانتان. اما اگر بلای سختی رخ داد و لازم شد جان هم باید فدای دین کرد و برای ماندگاری و حفظ دین باید کوشید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای گمنام زنده هستند و شاهد بر اعمال ما هستند، بیان کرد: شهدای گمنام فقط چند تکه استخوان نیستند بلکه این لاله‌ها شخصیت بزرگی هستند که درک و شناخت آن‌ها برای ما سخت است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری کارنامه اصناف و تجار را کارنامه‌ای درخشان برشمرد و بیان کرد: اصناف و بازاریان برای انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه بازاریان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی خوش درخشیده‌اند، گفت: در طول تاریخ تشیع بازاریان و اصناف همواره در کنار دین تشیع بودند و در زمان امامان معصوم همین بازاریان و تجار وجوهات شرعی خود را به ائمه می‌دادند تا بتوانند در مقابل حکومت امویان و عباسیان قدرت داشته باشند.

نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اصناف و بازار مربوط به امروز و دیروز نیستند؛ بلکه از بعثت پیغمبر تا شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور پررنگ‌شان هستیم و مال و جان خود را برای این نظام تقدیم نموده‌اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اصناف از جمله طبقاتی بودند که با جان و مال خود به امام (ره) پیوستند و بسیاری از بازاریان و تجار به‌دلیل همراهی با انقلاب اسلامی و پخش اعلامیه تبعید شدند.

وی با بیان اینکه اصناف همواره پای‌کار انقلاب اسلامی بوده اند، تصریح کرد: در ایام کرونا نیز اصناف در تعطیلی مغازه‌های خود را بدون دریافت حقوق پیش قدم شدند و برای رفع تجهیزات و مشکلات مراکز درمانی نیز از هیچ تلاشی دریغ نکردند و این‌ها گوشه‌هایی از اقدامات بازاریان است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همان‌گونه که اصناف و تجار در هر زمان پای‌کار نظام بود‌ه‌اند؛ لذا مدیران نیز موظف هستند مطالبات بازاریان را بشنوند، در کنار اصناف باشند و و برای مرتفع شدن مشکلات اهتمام بورزند.

حسینی بوشهری بیان کرد: امروز تمام استعمارگران و دشمنان علیه جمهوری‌اسلامی و رهبری جمع شده‌اند، اما هرگز نمی‌توانند اسلام و نور خدا را خاموش کنند.

نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز نام زیبای حسین ابن علی (ع) در دنیا زنده هست و می‌درخشد، خاطرنشان کرد: در این ایامی که ما در آرامش هستیم کودکان و مردم مظلوم غزه خانه‌های‌شان بمباران می. شود و آب و غذایی برای خوردن ندارند و جمعیت زیادی از مردم مسلمان فلسطین آواره شده‌اند؛ قطع به یقین پیروزی از آن مسلمانان خواهد بود و فریاد مظلومان کاخ ظالمان را فرو خواهد ریخت.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار