معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بابیان اینکه با ورود دستگاه قضایی و اداره تصفیه امور و رشکستگی دادگستری از تعطیل شدن یکی از کارخانه‌های بزرگ در استان جلوگیری شده است،گفت:در این رابطه از بیکار شدن ۴۸۰ نفر بصورت مستقیم جلوگیری به‌عمل آمده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵ 16 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، علی میرزابیگی اظهار داشت:رسیدگی به تصفیه پرونده‌های ورشکستگی در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان کرمان با لحاظ سرعت و دقت لازم وفق مقررات در دستور کار است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با تشکیل و شروع به کار اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان کلیه پرونده‌هایی که منجر به صدور حکم ورشکستگی شده‌اند با توجه به صلاحیت استانی این اداره از سطح استان جمع‌آوری و پس از بررسی و تشکیل پرونده‌های اداری داخلی، امر تصفیه آن‌ها آغاز و با همت کلیه همکاران در جریان رسیدگی است.

وی اضافه کرد: در تصفیه امور ورشکستگی شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی خصوصاً آن دسته از واحد‌هایی که ورشکسته‌ی در حال فعالیت محسوب می‌شوند سعی شده است به گونه‌ای عمل شود که به امر تولید لطمه‌ای نخورد و با لحاظ نقش تولید در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال استان و کشور به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در امر تولید و اشتغال و سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در رفع موانع کسب‌وکار و تولید اقدام حداکثری به‌عمل آید.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی استان بیان کرد: در همین راستا در امر تصفیه یکی از کارخانجات بزرگ که بیش از ۴۸۰ نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند و در امر خودکفایی کشور و صادرات محصولات انحصاری نقش مهمی را ایفاء می‌کند به گونه‌ای عمل شده است که حتی یک روز در فعالیت کارخانه خلل وارد نشود و ضمن اینکه حتی یک نفر نیروی کار تعدیل نشده، بلکه در امر افزایش نیروی کار و استخدام نیرو‌های جدید نیز اقدام شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان داشت: سیاست‌های ابلاغی حمایت از تولید و اشتغال، امروزه تکلیفی مهم بر دوش تمامی مسؤولان اجرایی و قضایی نهاده است.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد واحد‌های بازرگانی و تجاری، در امر تجارت با لحاظ کردن بنیه مالی خود و مشاوره با متخصصین مالی و بازرگانی به کار خود ادامه دهند و از تکیه بر احتمالات اقتصادی و استقراض و اخذ تسهیلات سنگین از بانک‌ها و مؤسسات مالی به امید کسب درآمد در آینده جهت بازپرداخت اقساط به جد خودداری کنند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار