نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه نیاز به تشکیل جامعه مسجدمحور داریم، گفت: به دنبال ارتقاء سطح مساجد استان هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 19 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام‌ حبیب‌الله غفوری، امروز (۲۸ آذر) در همایش "تبیین مسجد در نظام اسلامی" برگزاری این نوع همایش‌ها را در مدیریت بهتر مساجد اثرگذار دانست و افزود: یکی از محورهای مهمی که قرار است در کرمانشاه پیگیری شود، ارتقاء سطح مساجد از همه جهات است.

غفوری با بیان اینکه در تلاشیم تا با مشارکت ائمه جماعات مساجد استان مرکز رسیدگی به امور مساجد را فعال کنیم، تاکید کرد: قرار نیست کسی از جای دیگری بیاید و در مساجد کرمانشاه تحول بوجود آورد، بلکه این تحولات باید به همت ائمه جماعات و هیئت امنای خود مساجد انجام شود.

امام جمعه کرمانشاه، افزود: مساجد باید تبدیل به مرکزی برای پیگیری و حل مسائل و مشکلات محله های کرمانشاه شود و لازمه رسیدن به این مهم هم این است که ائمه جماعات مساجد در پی تشکیل جامعه مسجدمحور باشند.

غفوری با بیان اینکه باید به سمت و سویی برویم که برنامه های مساجد با محوریت خود مساجد برگزار شود، افزود: در ارتقاء سطح مساجد استان از طرح‌ها و برنامه‌های خوب ائمه جماعات استان نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رونق اقامه نماز جماعت در مساجد برنامه داریم، گفت: اقامه نماز جماعت ادارات و مدارسی که در جوار مساجد قرار دارند، باید به مساجد منتقل شود تا از این طریق آمد و شد مردم به مساجد بیشتر شود.

وی اشاره ای هم به برنامه ریزی برای برگزاری جلسات ماهانه در مساجد استان داشت و گفت: این جلسات با همکاری ائمه جماعات مساجد در داخل مساجد استان برگزار خواهد شد تا مسائل و مشکلات مساجد در این نشست های ماهانه شناسایی و مرتفع شوند که پیگیری برگزاری این جلسات ماهانه به مرکز رسیدگی به امور مساجد محول خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی از اساتید جهاد تبیین در حوزه مسجد و تربیت طلاب نیز در این همایش با بیان اینکه باید حواسمان به مساجد باشد، گفت: نباید بگذاریم مساجد خالی شوند، چون خالی شدن مساجد دقیقا همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند.

 قرائتی با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در حفظ نظام دارند، گفت: مساجد صرفا محل اقامه نماز جماعت نبوده، بلکه محل تصمیم گیری و حل مشکلات جامعه هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار