دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با مسببان و متخلفان هرگونه تخریب و تعرض به بافت جنگلی و مراتع مطابق با قانون به شدت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 21 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در نشست تدبر قرآنی، تمدن اسلامی که در محل روستای سو‌ها از توابع شهرستان نمین برگزار شد، اظهار کرد: یقیناً یکی از مولفه‌های پیشرفت و توسعه همه جانبه رعایت پیوست‌های زیست محیطی و صیانت و حفاظت از آن است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در صیانت از محیط زیست را مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و نشریات در تبیین و تشریح اهمیت آن در بین آحاد مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه با بررسی‌های صورت گرفته شاهد آن هستیم که عده‌ای از سودجویان با قطع درختان و ایجاد کوره‌های تهیه زغال اقدام به تخریب پوشش جنگلی این منطقه کردند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست و با مسببان و متخلفان در این حوزه مطابق با قانون به شدت برخورد می‌شود.

آفاقی گفت: اقدامات مقابله‌ای مختلفی در این خصوص از سوی دستگاه‌های متولی صورت گرفته است که با اجرایی کردن دقیق آن می‌توان از بروز بسیاری از تخلفات در این حوزه پیشگیری کرد که از جمله آن می‌توان طرح مدیریت پنجره واحد زمین که در آن کلیه عرصه‌های طبیعی مورد پایش تصویری قرار می‌گیرد و با توجه به احصاء دقیق وظایف ذاتی دستگاه‌ها در آن هرگونه تغییر در این اراضی از حیث تخریب و تعرض بلافاصله به مرجع مربوطه جهت برخورد با متخلفان از طرق قانونی گزارش می‌شود.

وی عنوان کرد: مطابق با مفاد ۶۸۶ قانونی مجازات اسلامی افراد متخلف در صورت قطع درخت یا خشکاندن آن متحمل ۶ ماه تا سه سال زندان می‌شوند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار