رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار زندانیان رویکرد مهم این سازمان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 24 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بعدازظهر امروز در نشست شورای قضائی استان سمنان اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت و وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در نظام جمهوری اسلامی، اصلاح و تربیت زندانیان است.

وی افزود: باز اجتماعی‌سازی و بازسازگار کردن زندانیان رسالت اصلی سازمان زندان‌ها است و در این راستا باید در نهایت زندانیان پس از اصلاح و تربیت به آغوش جامعه بازگردانده شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی تصریح کرد: بر همین اساس در سراسر کشور روی اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها متمرکز شدیم و در واقع اقدامات اصلاحی و تربیتی مهم‌ترین هدف اعمال مجازات برای زندانیان است.

محمدی با تأکید بر لزوم حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان بیان کرد: اعتقاد داریم برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان، باید در کنار اقدامات گسترده و متنوع فرهنگی و قرآنی، به موضوع مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار زندانیان نیز تأکید و توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: در چرخه اصلاح و تربیت، تأثیرگذارترین مسأله، فراهم‌سازی بستر اشتغال در زندان‌ها محسوب می‌شود و بهترین بستر و زمینه برای تربیت زندانیان گسترش حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها است و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی روی این مهم تمرکز ویژه دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به اقدامات ارزشمند اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان در راستای اهداف مدنظر سازمان زندان‌ها افزود: اداره کل زندان‌های این استان در زمینه مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان و به‌ویژه در حوزه مولدسازی اموال و دارایی‌های خود بسیار موفق عمل کرده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار