فرمانده انتظامی فارس از دستگیری ۲ برادر خبر داد که با شگرد فروش خودرو‌های لوکس، ۲ هزار میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند .
کد خبر: ۱۱۴۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 25 December 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس شهرستان کوه‌چنار با مضمون اینکه فردی کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شاکیان کرده و توانسته این مبلغ را با عنوان ثبت‌نام بابت خرید خودرو‌های لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.
وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که کلاهبردارن پس از تاسیس و ایجاد نمایشگاه خودرو در یکی از روستا‌های کوه‌چنار اعتماد مالباختگان را با مطرح کردن قیمت اغوا کننده جلب و سپس اقدام به ثبت نام خودرو برای آنان می‌نمودند، ولی پس از چند ماه به بهانه‌های مختلف هیچ خودرویی به آنان واگذار نمی‌کردند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار که برادر هم بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.
سردار حبیبی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شهروندان، پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور و همچنین نمایشگاه‌های خودرو به تبلیغات فریبانه برخی از افراد (کلاهبرداران) اعتماد نکنند.
وی گفت: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تاثیر قرار گرفتن تبلیغات اغوا‌کننده آنها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و همچنین مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.
فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تا قبل از زمان رویت کالا یا دریافت خدمات، وجه لازم را به حساب اشخاص واریز نکنید و در صورت مشکوک شدن به موضوع مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار