مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین لایحه قانون تبلیغات کشور به منظور به روز رسانی قانون تبلیغات خبر داد و افزود: این لایحه در حال ارسال به مجلس است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 02 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا عباس محمدیان در نشست با کانون های تبیلغاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه کانون های تبلیغاتی کشور تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند، گفت: متاسفانه در سالهای گذشته هیچ توجهی به این کانون ها نشده و با تصور اینکه وضع اقتصادی همه آنها خوب است، از تمام تسهیلات و معافیت های دوران کرونا محروم ماندند.

وی افزود: خوشبختانه وزیر ارشاد دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به این حوزه دارد و در گام اول شرایط عضویت فعالان عرصه تبلیغات را در صندوق هنر فراهم کرده‌ایم.

وی از راه اندازی اولین کمیسیون "صنعت تبلیغات" با همکاری وزارت صمت هم خبر داد و افزود: این کمیسیون موظف است کسب و کارها را با تبلیغات پیوند دهد و این امر قطعا بسترساز خوبی برای رشد و توسعه فعالیت کانون ها خواهد شد.

محمدی به راه اندازی اولین کمیسیون "برند" با همکاری وزارت صمت هم اشاره و تصریح کرد: راه اندازی این کمیسیون ها به ارتقاء و رشد فعالیت کانون های تبلیغاتی کشور منجر خواهد شد.

برگزاری اولین جشنواره "همای تبلیغات ایران" در سال آینده/ تدوین ۱۰ سند تحول در عرصه تبلیغات کشور

به گزارش ایسنا، محمدیان از برنامه ریزی برای راه اندازی اولین جشنواره "هُمای تبلیغات ایران" خبر داد و افزود: این جشنواره امسال آغاز به کار کرده و تا دو هفته دیگر از پوستر آن رونمایی می شود.

به گفته محمدیان، آیین اختتامیه این جشنواره سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی حضور کانون های تبلیغاتی تهران در نمایشگاه صنعت تبلیغاتی امسال گفت: در نظر داریم شرایطی فراهم کرده که کانون های تبلیغاتی سایر استان ها هم بتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری اولین نمایشگاه صنعت "دیجیتال مارکتینگ" خبر داد.

محمدیان در ادامه از راه اندازی دبیرخانه "تحول تبلیغات" در کشور خبر داد و تصریح کرد: این دبیرخانه برای اولین بار راه اندازی شده و در حال تدوین ۱۰ سند تحول در عرصه تبلیغات کشور است.

وی افزود: این سندها تمام حوزه های مورد نیاز کانون های تبلیغاتی را تحت پوشش دارند.

وی همچنین از راه اندازی اولین صندوق نوآوری دانش بنیان عرصه تبلیغات کشور خبر داد و افزود: سند راه اندازی این صندوق هم به امضاء رسیده و به زودی از آن رونمایی می شود.

محمدیان از پیگیری امور مالیاتی و بیمه کانون های تبلیغاتی هم خبر داد و افزود: برای اولین بار کارگروه حقوق راه اندازی کرده ایم که در گام اول تدوین لایحه قانون تبلیغات کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: قانون تبلیغات کشور مربوط به سال ۱۳۵۸ است و نیاز است به روز رسانی شود و خوشبختانه این کار صورت گرفته و این لایحه هم اکنون در حال ارسال به مجلس جهت تصویب و تبدیل به قانون است.

راه اندازی "سامانه جامع تبلیغات" تا پایان سال/ کانون های تبلیغاتی غیرفعال "تعطیل" می شوند

مدیرکل دفتر تبلیغاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از راه اندازی سامانه جامع تبلیغات تا پایان سال خبر داد و افزود: این سامانه تسریع گر تمام امور کانون های تبلیغاتی کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم فعالسازی کانون های تبلیغاتی کشور گفت: کانون ها باید از خمودگی دربیایند و با راه اندازی این سامانه فعالیت آنها تحت رصد قرار گرفته و اگر فعال نباشند، پروانه آنها باطل می شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: برای ما تعداد کمی کانون های تبلیغاتی مهم نیست و به دنبال افزایش کیفیت فعالیت این کانون ها هستیم و قطعا کانون هایی که فعال نباشند تعطیل خواهند شد.

وی افزود: در راستای فعالسازی هرچه بیشتر کانون های تبلیغاتی، از سال آینده هر ماه یک کانون تبلیغاتی برتر در حوزه مسئولیت اجتماعی معرفی و تجلیل خواهد شد.

زمان تبلیغات "سنتی" به پایان رسیده/ از پیشرفت های این عرصه در دنیا عقب مانده‌ایم

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح آموزش کانون های تبلیغاتی گفت: در همین راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و اگر کانون ها ابراز تمایل کنند هر استادی را در سطح ملی و بین المللی بصورت رایگان برای آنها آورده که تحت آموزش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه زمان تبلیغاتی سنتی به پایان رسیده گفت: حقیقت این است که ایران از عرصه تبلیغات دنیا و پیشرفت های این حوزه بسیار عقب مانده است و نیاز است اقدام جهادی در این حوزه صورت گیرد تا بتوانیم جهشی در پیشرفت حوزه تبلیغات رقم بزنیم.

محمدیان گفت: در همین راستا ضرورت دارد که کانون های تبلیغاتی ما با آخرین پیشرفت های این حوزه آشنا شده و بتوانند از تکنولوژی های روز در این عرصه استفاده کنند.

وی در ادامه با انتقاد از قیمت بالای صنعت تبلیغات در کشور گفت: در حال حاضر صنعت تبلیغات گران ترین صنعت در کشور است و افزایش قیمت ها در این حوزه آن هم در شرایط فعلی اقتصادی کشور کاملا بی منطق است.

محمدیان گفت: متاسفانه رقابت ناسالمی میان کانون های تبلیغاتی کشور شکل گرفته که بدون ضابطه و بدون منطق درحال افزایش قیمت ها هستند و این رویه باید اصلاح شود.

وی افزود: به شخصه چندین مزایده تبلیغات در فرودگاه های کشور را باطل کردم، چرا که قیمت گذاری آن غیرعقلانی بود و پیگیر اصلاح این رویه هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار