سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: مه‌آلودگی هوا سبب شده دید افقی در شهرستان کرمانشاه به ٣٠٠ متر برسد این در حالی است که دید افقی معمولی ١٠ کیلومتر است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 02 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین علی محمد زورآوند اظهار کرد: هوای شهرستان کرمانشاه همچنان مه‌آلود است و این وضعیت دید افقی کرمانشاه را به ٣٠٠ متر رسانده در حالی که دید معمول ١٠ کیلومتر است.

وی افزود: دید افقی در شهرستان‌های جوانرود و روانسر به ١٠٠ متر رسیده که نشان می‌دهد غلظت مه در این شهرستان‌ها بیشتر است.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: دید افقی در شهرستان کنگاور ۵٠٠ متر است و در سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه دید افقی معمولی است.

وی گفت: پدیده مه‌آلودگی که برای چهارمین روز متوالی در استان کرمانشاه پدیدار شده ٢ الی سه روز آینده نیز ادامه دارد و همچنان با مه‌آلودگی مواجه هستیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: «مه» زمانی تشکیل می‌شود که رطوبت حاصل از بارندگی و یا رطوبت هایی که خارج از جو وارد منطقه می‌شوند با سردی هوا و پایداری شرایطی جوی همراه شوند که در این وضعیت «مه» تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که وزش باد هم وجود نداشته باشد و هوا پایدار باشد سردی و رطوبت تبدیل به «مه» می‌شوند در حالی که وزش باد و موج در هوا وجود داشته باشد تشکیل ابر می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار