معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مردم‌داری، مردم‌ یاری و مردم‌ بانی برای سازمان پدافند غیرعامل یک اصل است.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 03 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سردار محمد علی قمی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در موضوع پدافند غیرعامل یکی از سازمان‌هایی هستیم که تحت امر ستاد کل نیرو‌های مسلح بوده و رئیس سازمان را فرمانده معظم کل قوا منصوب می‌کنند.

وی با بیان دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه پدافندغیرعامل، ادامه داد: کار و مأموریت ما مقابله با تهدیدات دشمن است و در واقع پدافند غیرعامل یعنی مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی پدافند غیرعامل یعنی بتوانیم با رصد و پایش تهدیدات دشمن با آن مقابله کنم و اگر اتفاقی افتاد، مدیریت بحران تسهیل شود.

سردار قمی با اشاره به تهدیدات نوین دشمن در حوزه سایبری، سامانه‌های مختلف، حوزه شیمیایی و حوزه زیستی، یادآور شد: همین کرونایی که چندسال کشور را درگیر کرده برخی‌ها قائل به این مسئله هستند که کرونا یک پروژه کاملاً هدفدار بوده، چون اتفاقاتی به خصوص در بحث فرهنگی افتاد که اگر زیرساخت ما آماده بود، رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: ما روزی گوشی را از دست کودکان می‌گرفتیم، اما در دوران کرونا با دادن تبلت و سیم کارت رایگان وارد فضا‌هایی شدند که آسیب‌های فرهنگی زیادی به ما وارد کرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل یعنی رصد و پایش تهدیدات نوین دشمن و مقابله با آن، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال هم تأکید فرمودند که زیرساخت‌های کشور را مصون‌سازی کنیم که اگر دشمن ضربه‌ای زد آسیب نبینیم یا آسیب به حداقل ممکن برسد.

سردار قمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای صیانت از مردم و لزوم مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای تقویت پدافند غیرعامل در کشور، ادامه داد: در همین راستا مردم‌داری، مردم یاری و مردم‌بانی برای سازمان پدافند غیرامل یک اصل است لذا نظام صیانت از مردم توسط کمیته دائمی پدافندغیرعامل ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در نظام صیانت از مردم وظایف دستگاه‌ها به گونه‌ای ابلاغ شده که در هیچ شرایطی نباید خدمات ضروری به مردم قطع شود.

به گفته وی در اغتشاشات سال گذشته همه تلاش دشمن بر این بود که مردم خدمات دریافت نکنند و در مقابل نظام بایستند، چون به این نتیجه رسیدند که یکی از پایه‌های اصلی به وجود آوردن انقلاب اسلامی و حفظ دستاود‌های آن، مردم هستند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: اعتقاد امامین انقلاب به مردم یک نگاه اثرگذار و اثر بخش است برای همین در امر انتخابات امسال تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم و رقابت در این عرصه است.

سردار قمی عنوان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تلاش دارد نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد تا بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد شود، اما تلاش ما این است که بگوییم این نظام کارآمد است، چون اگر ناکارآمد بود این همه اخلال و فتنه و توطئه علیه آن نبود.

وی با اشاره به بازدید و نظارت بر دستگاه‌های خدمات‌رسان اصلی (آب، برق، مخابرات، گاز) برای حصول اطمینان از اینکه خدمات به مردم انجام می‌شود و استمرار دارد، گفت: در شرایط خاص که این خدمات قطع می‌شود، باید برای آن چاره‌اندیشی کرد، به همین دلیل رزمایش‌های مختلفی برگزار می‌شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اهمیت خدمت بی‌منت به مردم به ویژگی مردم‌داری و اخلاص شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که امروز مردم را دلداده این شهید والامقام کرده است.

سردار قمی اضافه کرد: در جبهه مقاومت هم شهید سلیمانی نمایشگاه کتاب برپا می‌کرد تا آگاهی مردم را تقویت کند و یکی از کار‌های او این بود که امنیت را مردم‌پایه کرده بود و آمریکایی‌ها هم خواستند این کار را در عراق انجام دهند، اما موفق نشدند.

راه اسلام، تنها مسیر نجات بشریت است

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: از بهترین کمک به مردم توسعه فکری، بصیرتی و فرهنگی است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد:دشمن چه در هجوم مستقیم نظامی و یا هر طریق دیگری که بتواند آسیب می‌زند بنابراین متناسب با هر احتمال ضرری که از جانب دشمن است باید موضعی گرفت که خنثی شود که از مهمترین آن پدافند غیر عامل در زوایای مختلف است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، افزود: بعد از ۴۵ سال و این همه توطئه دشمن اگر نظام اسلامی کارآمد نبود، باقی نمی‌ماند به تعبیر آقای پوتین رئیس جمهور روسیه اگر هر یک از این تحریم‌ها بر ایران را بر هر کشوری دیگر تحمیل می‌کردند ساقط می‌شد.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی علیرغم همه توطئه‌های دشمنان پا برجا مانده و قوی شده است، عنوان کرد: این مهم مرهون تفکر علامه مصباح‌ها و همراه با آن در صحنه میدانی تفکر و شیوه کار سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز و کسانی است که این را تداوم می‌بخشند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه گذر زمان به نفع اسلام و انقلاب است، گفت: هدف از اسلام نجات بشر است بحث ایران به تنهایی که مطرح نیست و اکنون می‌بینید که بشر چگونه به بن‌بست رسیده است.

وی بیان کرد: امروز گذر زمان این مسئله را ثابت کرده که راه نجات بشر همان راه اسلام و اتصال به خدا و انقلاب اسلامی ایران است که مردم را از حکومت‌های طاغوتی جدا می‌کند.

آیت الله عبادی افزود: امروز در کشور‌های غربی که پایگاه انحراف است، مردم از حکومت‌های فاسدشان جدا می‌شوند، چون این بصیرت را پیدا می‌کنند که راه صحیح اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به اعتراض خود یهودیان به رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: اینکه مردم دنیا از شرق و غرب در اربعین حسینی به سمت کربلا راه می‌افتند، پیداست که مردم جهان راه خود را یافته اند لذا گذر زمان به نفع مردم و پیروزی حق و ابطال باطل است، این نویدی است که اگر تلاش کنیم به آرمان بزرگ ظهور خواهیم رسید.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار