شهردار قم با بیان اینکه در شهرداری به دنبال گسترش سرمایه‌های اجتماعی هستیم، ابراز کرد: تا پایان ۱۴۰۴ باید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر قم داشته باشیم که به مردم سرویس‌دهی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 08 January 2024

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد اظهار داشت: در دهه بصیرت، ایام شهادت سردار سلیمانی و شهادت جمعی از هم‌میهنان را در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه خدمات شهری در سفره مردم خودش را نشان می‌دهد، مطرح کرد: اگر یک روز نظافت شهری، حمل‌ونقل عمومی، آرمستان‌ها و ... تعطیل باشند، زندگی مردم مختل خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه هر شب بیش از ۳ هزار نفر نظافت شهری را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بودجه شهرداری از عوارض مردم تأمین می‌شود و نوع کار شهرداری خدمت‌رسانی است.

وی با تأکید بر اینکه نوع اقدامات شهرداری با منافع مردم درگیر است، خاطرنشان کرد: برای احداث یک خیابان باید منازل برخی از مردم تخریب شود و بنابراین ناراحتی‌هایی به وجود می‌آید که در توسعه شهر هیئات مذهبی و معتمدین محلات نقش مهمی در همراهی مردم با طرح‌های شهرداری داشته‌اند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۴ هزار وانت‌بار در سطح شهر فعال بودند، تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شده است این افراد به همراه دست‌فروشان به مناطق خاص منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بوده است که امور شرعی را در این مسیر رعایت کنیم، یادآور شد: در دوره‌های گذشته هیچ برنامه مشخصی برای شهر قم نداشتیم و درگیر محرومیت‌های پیش از انقلاب بوده است.

شهردار قم با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ با دید برنامه محوری اقداماتی در استان قم رقم خورد، ابراز کرد: برنامه نخست از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۹، برنامه دوم تا سال ۱۴۰۴ و برنامه سوم تا سال ۱۴۱۴ بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در این برنامه‌ها ۳۵ تقاطع وجود داشت که ۲۲ مورد آن تکمیل شده است، ابراز کرد: همچنین برخی از خیابان‌های قم مانند عماریاسر و شهیدان برقعی بیش از ۵۰ سال رها شده بودند که خوشبختانه به سرانجام رسیدند

سقائیان‌نژاد افزایش سرانه فضای سبز قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز مباحثی مبنی بر استفاده از آب شرب در فضای سبز مطرح است که باید بگوییم در تمام فضا‌های سبز خارج از شهر از پساب استفاده می‌شود و در داخل شهر نیز از چاه‌های آب بهره می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آب شرب از ۶۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده است، مطرح کرد: آب منطقه‌ای باید ۸ حلقه چاه دیگر را در اختیار شهرداری قرار دهد تا میزان استفاده از آب شرب را به صفر برسانیم.

شهردار قم با بیان اینکه ۳۸۰ پلاک منزل مسکونی در فاز ۵ عماریاسر تملک شده است، عنوان کرد: همچنین ۱۳۲ مغازه در مقابل قبرستان نو قرار داشته است که توافقات ۸۰ مورد آن انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه نقش هیئات و خیرین در این مسیر بی‌بدیل بوده است، خاطرنشان کرد: تا امروز نیز در برنامه‌های مختلف حضور هیئات مذهبی و خیرین توانسته بسیاری از مشکلات را رفع کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته نیمه شعبان به سمت ملی شدن حرکت کرد، تصریح کرد: باید اقدامات به‌گونه‌ای پیش برود که مردم قم بدانند میزبان نیمه شعبان هستند و هیئات مذهبی در این مسیر اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از نیمه شعبان، انتخابات را خواهیم داشت، یادآور شد: هیئات مذهبی می‌توانند با تبیین و روشن گری خود افزایش مشارکت مردمی در انتخابات را داشته باشند.

شهردار قم با بیان اینکه در شهرداری به دنبال گسترش سرمایه‌های اجتماعی هستیم، ابراز کرد: تا پایان ۱۴۰۴ باید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر قم داشته باشیم که به مردم سرویس‌دهی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه خط A مترو قم کاملاً تکمیل شده است، اضافه کرد: مسئولیت تأمین واگن با وزارت کشور است و اگر امروز واگن داشته باشیم، می‌توانیم متروی قم را راه‌اندازی کنیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه برای نیمه شعبان امسال نیازمند بسیج هیئات مذهبی هستیم، اظهار کرد: باید اقدامات نیمه شعبان باشکوه و در شأن حضرت حجت (عج) باشد.

ورود ۴۴ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی قم

چندی پیش نیز اعلام کرده بود: ۲۰ دستگاه جدید در حال خریداری و ۲۴ دستگاه نیز در حال بازسازی و نوسازی است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های شهری به بیش از ۲۱۰ دستگاه رسیده است، ابراز کرد: افزایش تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی همچنان در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

خانه‌زاد یزدی اقدامات در عرصه ایستگاه‌های اتوبوس را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بیش از 800 ایستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم که با دستور شهردار قم به دنبال مناسب‌سازی آن‌ها برای مردم، معلولین و جانبازان هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه برای روان‌سازی گره‌های ترافیکی برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: در برخی از محورها گره‌های ترافیکی به دلیل اجرای پروژه‌های سایر دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم با 3.5 سال پایین‌ترین نرخ در کشور است، اظهار داشت: سهم اتوبوس‌ها در سفرهای درون‌شهری نیز حدود 11 درصد است.

خانه‌زاد یزدی با بیان اینکه در طرح جامع حمل‌ونقل 35 تقاطع پیش‌بینی‌شده است، مطرح کرد: از این تعداد 22 مورد تکمیل‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار