مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در حال حاضر، ۱۷۶ نفر به دلیل جرایم غیرعمد و مالی در زندان هستند و برای آزادی نیازمند کمک خیران می‌باشند.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 09 January 2024

به گزارش تابناک قم، رضا مرادی‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی افزود: از این تعداد، ۱۵۰ نفر بدهکار مالی، ۲۳ نفر بدهکار مهریه و سه نفر بدهکار دیات غیرعمد هستند.

وی اضافه کرد: میزان کل بدهی این افراد، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در تلاش هستیم به روش‌های مختلف از جمله وام قرض‌الحسنه و جلب کمک خیران، بدهی این افراد را تامین و زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود.

وی همچنین گفت: ۱۸۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد شامل ۱۷۴ مرد و ۶ زن در این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه آزاد شدند.

مرادی‌پور افزود: از این تعداد، ۱۲۰ نفر بدهکار مالی، ۲۳ نفر مربوط به نفقه، ۳۴ نفر مهریه و سه نفر بدهکار دیات غیر عمد بودند.

وی اضافه کرد: میزان کل بدهی این افراد، ۶۹۰ میلیارد ریال بود که ۱۵۰ میلیارد ریال از طریق گذشت شاکیان، ۹۳ میلیارد ریال نیز از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه، ۶۰ میلیارد ریال از طریق وام قرض‌الحسنه، ۱۱۰ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان و ۲۷۷ میلیارد ریال نیز از طریق سایر منابع تامین گردید.

به گفته وی، ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس،‌ خانواده درجه‌ یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره‌ حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۴۰۴۴ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار