کد خبر: ۱۱۴۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 10 January 2024

حقوق معلم خصوصی زبان چقدر است؟

حقوق معلم خصوصی زبان انگلیسی در ایران مناسب است. البته در این زمینه به مهارت و تجربه استاد زبان بستگی دارد. هرچه استاد زبان انگلیسی حرفه‌ای تر بوده و بتواند با نحوه تدریس خصوصی زبان انگلیسی خود، زبان‌آموزان بسیاری را جذب کلاسش نماید، قطعاً درآمد تدریس خصوصی بالاتری را نیز کسب خواهد کرد.

هر زبان‌آموزی قطعاً با قصد و هدف مشخصی، یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کند. برخی هدف‌شان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت است و می‌خواهند در سریع‌ترین زمان در تمام مهارت‌های انگلیسی یعنی مهارت شنیدن (Listening)، مهارت خواندن (Reading)، مهارت نوشتن (Writing) و به خصوص مهارت‌های مکالمه و صحبت کردن (Speaking) به سطح مناسب و قابل قبولی برسند.

برخی دیگر هدف‌شان یادگیری زبان انگلیسی برای آزمون استخدامی و یادگیری زبان انگلیسی برای برنامه نویسی است که یک هدف بیزینسی (business purposes) بوده و می‌خواهند باتقویت مهارت‌های زبان انگلیسی، به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند.

یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس، تافل و سایر آزمون‌های بین‌المللی، یادگیری زبان انگلیسی برای مکالمه و داشتن دیالوگی روان در بین مردم نیز از اهداف دیگری است که افراد را ترغیب به شرکت در کلاس‌ تدریس خصوصی زبان انگلیسی می‌کند.

بنابراین باتوجه به هدف‌های یادگیری و افزایش تقاضا برای آموزش دیدن در این مهارت، اگر معلم خصوصی زبان، توانایی‌ها و مهارت‌های خود را افزایش دهد، می‌تواند درآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی بالایی داشته باشد. مهارت‌ها و توانایی‌هایی که در این مطلب راجع به آن، به نکات بسیار مهمی و باارزشی اشاره شده است.

مهارت‌هایی که باعث افزایش حقوق معلم خصوصی زبان می‌شوند:

برای افزایش حقوق و درآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی، اساتید باید مهارت‌ها و توانایی‌های زیر را داشته باشند:

تسلط کامل به زبان انگلیسی:

تسلط عمیق بر گرامر، واژگان، تلفظ، و مکالمه انگلیسی بسیار مهم است. قطعاً در بخش تسلط کامل به زبان انگلیسی، در ابتدا معلم خصوصی زبان باید با سطح سواد و دانش خود، برای مثال کسب مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران یا سایر دانشگاه‌ها، اطلاعات تخصصی و علمی خود را بالا ببرد.

همچنین باید بتواند در مهارت‌های زیر به تسلط کامل به زبان انگلیسی برسد:

  • گرامر:

داشتن دانش عمیق و دقیق گرامر انگلیسی از جمله ساختارهای جمله، زمان‌ها، قیدها، صفت‌ها و سایر اجزای گرامری به معلم اجازه می‌دهد تا به سؤالات دانش‌آموزان به طور دقیق پاسخ دهد و آن‌ها را در درک بهتر قواعد زبان یاری رساند.

  • واژگان:

داشتن دایره واژگان گسترده و توانایی توضیح، تشریح معانی و کاربردهای مختلف کلمات به معلم کمک می‌کند تا به زبان‌آموزان در گسترش دایره لغات خود یاری رساند.

  • تلفظ:

تسلط بر تلفظ صحیح و ریتم زبان انگلیسی یک امتیاز است. معلمان باید بتوانند نحوه صحیح تلفظ کلمات و عبارات را به دانش‌آموزان نشان دهند و در تقلید صحیح آن‌ها را راهنمایی کنند.

  • مهارت‌های شنیداری و گفتاری:

توانایی درک مطالب شنیداری متنوع و پاسخگویی به آن‌ها به صورت گفتاری که شامل درک اصطلاحات، لهجه‌ها و سبک‌های گوناگون گفتاری است.

  • نوشتاری:

توانایی نوشتن به زبان انگلیسی با دقت بالا، شامل نگارش ایمیل‌ها، مقالات، داستان‌ها و غیره.

  • فهم فرهنگی و کاربردی زبان:

درک چگونگی استفاده از زبان انگلیسی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف که شامل شناخت اصطلاحات، کنایات، زبان غیررسمی و رسمی و تفاوت‌های فرهنگی در استفاده از زبان است.

در واقع حقوق معلم خصوصی زبان انگلیسی برای افرادی با این سطح از سواد و دانش در زبان می‌تواند خیلی بیشتر و بالاتر از سایر مدرسین زبان باشد.

آشنایی با روش‌های تدریس نوین:

دانش در مورد روش‌های تدریس مختلف و توانایی انطباق آن‌ها با نیازهای زبان‌آموز یکی از مزایای بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی است. روش‌های تدریس تعاملی بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی است. در واقع روش‌های زیر به نحوه تدریس خصوصی زبان انگلیسی اساتید برتر اشاره می‌کند:

  • روش تعاملی (Interactive Approach)
  • روش مبتنی بر محتوا (Content-Based Instruction)
  • روش مبتنی بر فعالیت (Task-Based Learning)
  • روش مبتنی بر مکالمه (Conversational Approach)

حقوق و درآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی اساتیدی که از روش‌های برتر و نوین یادگیری استفاده می‌کنند، خیلی متفاوت‌تر از سایر اساتید زبان است.

آشنایی با فناوری و ابزار آموزشی:

استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و ابزارهای دیجیتال برای بهبود تجربه یادگیری، از فواید یادگیری زبان انگلیسی در کلاس اساتید برتر زبان است. حقوق معلم خصوصی زبان انگلیسی اساتید برتر زبان که از ابزارهای آنلاین نظیر google meet، skype، skyroom یا adobe connect استفاده کرده و از فضای نرم افزارهای آموزشی زبان نظیر Duolingo، Quizlet، Tandem و غیره برای تدریس خود الهام می‌گیرند، قطعاً به مراتب بیشتر و بالاتر از مدرسانی بوده که به روش‌های سنتی و متداول همچنان کلاس‌های خود را برگزار می‌کنند.

استفاده از منابع تدریس خصوصی زبان انگلیسی

بهترین منابع تدریس خصوصی زبان انگلیسی این فرصت را به زبان‌آموز می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان، با کیفیت‌ترین محتوا‌های آموزشی را یاد بگیرد. البته آموزش این منابع که شامل معتبرترین کتب تدریس خصوصی زبان انگلیسی و حتی پادکست‌های زبان است، به میزان تخصص و مهارت استاد زبان بستگی دارد. درآمد معلم خصوصی زبان نیز به همین میزان مهارت او در تدریس این منابع وابسته است.

از مهم‌ترین منابع تدریس خصوصی زبان انگلیسی موارد زیر است:

مجموعه کتاب‌های "Interchange" از Cambridge University Press

شامل چهار سطح از مبتدی تا پیشرفته

تأکید بر مهارت‌های مکالمه و شنیداری با استفاده از متون و موضوعات مرتبط با زندگی روزمره

مجموعه کتاب‌های New Headway از Oxford University Press

ارائه مواد آموزشی برای سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته

ترکیبی از گرامر، واژگان، مکالمه و مهارت‌های شنیداری

کتاب "Market Leader" از Pearson Education

مناسب برای زبان‌آموزان بزرگسال، به خصوص کسانی که در حوزه کسب‌وکار فعالیت دارند.

شامل موضوعات مرتبط با دنیای تجارت و کسب‌وکار

"English File" از Oxford University Press

تأکید بر بهبود مهارت‌های مکالمه و شنیداری

استفاده از متون و فعالیت‌های متنوع برای ایجاد تعامل و علاقه

"Cambridge English Grammar in Use" از Raymond Murphy

یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها برای تدریس گرامر

مناسب برای خودآموزی و همچنین استفاده در کلاس‌های درس

حقوق معلم خصوصی زبان چقدر است؟

کمک از سایت‌های معتبر تدریس خصوصی زبان انگلیسی

مورد دیگر در افزایش مهارت‌های تدریس زبان و در نهایت در افزایش حقوق معلم خصوصی زبان انگلیسی، همکاری با پلتفرم‌های معتبر تدریس خصوصی نظیر iTalki، Preply، Verbling و پلتفرم ایرانی تدریس خصوصی استادبانک (www.ostadbank.cpm) است.

ثبت‌نام در این سایت‌ها به خصوص سایت استادبانک ( دسترسی راحت به آن به دلیل ایرانی بودن این پلتفرم) این امکان را به شما می‌دهد که برای خود یک رزومه و پروفایل ارزشمند ایجاد کرده و به نمایش مخاطبان هدف‌تان (زبان‌آموزان و دانش‌آموزان) قرار دهید. بنابراین امکان دیده شدن و جذب شاگردان فراوان از طریق این پلتفرم‌ها بسیار است.

از طرفی در سایتی مانند استادبانک به دلیل اعتبار این مجموعه در نزد دانش‌آموزان و والدین و داشتن رتبه اول در گوگول، به رزومه شما نیز اعتبار داده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای همکاری با مجموعه استادبانک موارد زیر است:

  • انعطاف‌پذیری در نوع تدریس خصوصی حضوری یا آنلاین
  • شفافیت قیمت‌های تدریس خصوصی
  • پیگیری مطالبات اساتید توسط تیم کارشناسی استادبانک
  • افزایش حقوق معلم خصوصی زبان انگلیسی به دلیل افزایش بازدید زبان‌آموزان
  • حفظ حریم شخصی و اطلاعات محرمانه اساتید زبان
  • رعایت عدالت آموزشی و ارتقای شغلی دبیران زبان انگلیسی

باتوجه به نکات گفته شده در این مطلب، می‌توانید با ترفندهای مناسب، حقوق معلم خصوصی زبان انگلیسی خود را افزایش داده و شاگردان فراوانی را جذب کلاس خود نمایید. همکاری با پلتفر‌م‌های بزرگ تدریس خصوصی نظیر استادبانک نیز به شما در پیشبرد این هدف (افزایش درآمد تدریس خصوصی زبان انگلیسی) و اعتباربخشیدن به رزومه‌تان کمک فراوان می‌کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار