معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:طبق برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری‌های صورت گرفته، مشکلی برای تامین آب محصولات پاییزه استان خوزستان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 10 January 2024

تابناک خوزستان: عبدالرضا سیداحمدی به برگزاری نشست‌های متعدد برای تامین آب کشت‌های آبی پاییزه حوزه مارون و کرخه اشاره و بیان کرد: آب موردنیاز حوزه مارون از روز ۱۰ دی‌ماه آزادسازی و آب موردنیاز برای تمام مزارع آبی این حوزه تامین شد.

وی با بیان اینکه اکنون نیز تامین آب مزارع پایین دست شامل شادگان در حال انجام است ادامه داد: طی نشست‌های متعددی که با سازمان آب وبرق، استانداری و شورای سازگاری برگزار شد آب حوزه کرخه نیز در حال تامین است و تا سوم بهمن ماه افزایش خواهد یافت تا آب موردنیاز کل حوزه کرخه را تامین کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محصولات آبی پاییزه ۶۳۸ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان به کشت آبی محصولات پاییزه اختصاص یافته که شامل گندم، جو، کلزا، چغندرقند، سبزی و صیفی است؛ نقشه‌های GIS نیز اختلاف جزیی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتاری را نشان می‌دهد که نشان دهنده دقت کار است و با آمار نقشه‌های سبزینه مطابقات دارد.

سیداحمدی اظهارکرد: نبود بارندگی و افزایش یک تا سه درجه حرارت بالای میانگین، نیاز آبی را افزایش داده که در تلاش هستیم این نیاز آبی را با همکاری کشاورزان، انجمن‌ها و مسئولان، تامین و به تمام زمین‌های کشاورزی استان برسانیم.

وی در خصوص پیش بینی برداشت محصولات پاییزه خوزستان گفت: در حال حاضر محصولات در مرحله سبزینگی هستند و برآورد پیش‌بینی میزان برداشت امکان‌پذیر نیست؛ پس از گذر زمان و سنجش شرایط و وضعیت خشکسالی برآورد محصولات پاییزه انجام خواهد شد.

استان خوزستان با تولید ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، تولید کننده ۲۰ درصد غذای کشور است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار