رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی از مجامع و محاکم بین المللی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 14 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قضات، وکلاء، دانشگاهیان، کارشناسان رسمی و جامعه حقوقی آذربایجان غربی با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی دادگستری استان جنایات و نسل کشی رژیم کودک کش، منحوس و غاصب صهیونیستی را محکوم نمودند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جمع تجمع کنندگان با محکومیت جنایت رژیم صهیونسیتی بیان داشت: امروز شاهد یک نسل کشی سیستماتیک و تروریسم دولتی در فلسطین و خصوصاً در غزه مظلوم توسط رژیم صهیونسیتی هستیم.

وی افزود: آنچه که رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی در اراضی غزه با پشتیبانی‌های استکبار جهانی خصوصاً آمریکا و انگلیس و سکوت خفت بار بعضی از حکام کشور‌های منطقه انجام می‌دهد از منظر بین الملل و دیدگاه حقوقی در اوج رفتار‌های مجرمانه علیه بشریت قرار دارد و در این جنایات نه تنها کودکان، زنان و غیر نظامیان شهید می‌شوند بلکه به اماکن مورد حمایت و صیانت سازمان‌های بین المللی و اماکن مذهبی تعرض می‌شود.

عتباتی تاکید کرد: جامعه حقوقی در هر نظام و سیستم حکومتی به عنوان نمایندگان افکار عمومی و وجدان‌های بیدار جامعه نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر کشور‌های جهان با حق طلبی به این جنایات اعتراض می‌نمایند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امروز وظیفه جامعه حقوقی و دانشگاهی خیلی سنگین است و می‌بایست با قلم و اظهار نظر و روشنگری این جنایات را از منظر حقوق بین الملل برای جهانیان تبیین کنند.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: جامعه حقوقی باید به دنیا نشان دهد، آنچه که سازمان‌های بین المللی خصوصاً در حوزه بشری می‌گویند و به منشور ملل متحد و میثاق جامعه سیاسی و حقوقی افتخار می‌کنند در بسیاری از مواقع از این ابزار به عنوان اهرم فشار با یک نگاه تبعیض آمیز و استاندارد‌های دوگانه علیه کشور‌های غیر همسو استفاده می‌کنند.

عتباتی افزود: در سه ماهه گذشته نزدیک به یک و نیم درصد جمعیت غزه جان خود را از دست داده اند، از این رو نباید در مقابل این نسل کشی آشکار ساکت ماند و می‌بایست با بهره‌گیری از مبانی و قواعد حقوق بین الملل این حجم از جنایات را تبیین نمود.

رئیس شورای قضایی استان خطاب به تجمع کنندگان اظهار داشت: مردان قانون و عدالت که در عرصه مهم احقاق حق تلاش می‌کنید، وظیفه شما بسیار خطیر و سنگین است، امروز قلم حقوقی ما می‌بایست تبیین قانونی و شفاف کند جنایت‌هایی که توسط یک رژیم نامشروع و غاصب اتفاق می‌افتد و قطعاً ارزش این روشنگری و تبیین به اندازه جهاد مردم مظلوم فلسطین و غزه در مقابل یک رژیم بی رحم تا بن دندان مسلح که نشان داده هیچ پابندی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی ندارد، کم نیست.

عتباتی در پایان از جامعه قضایی و حقوقی خواست در مجامع علمی و قضایی بین المللی و با ارتباطات بین المللی که دارند یک فکر اساسی و کار عملیاتی انجام دهند تا در این عرصه دفاع و جهاد، پا به پای مردم منطقه و مردم مظلوم غزه و تمام انسان‌های آزاده جهان قدم بردارند.

علی علیزاده رئیس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی هم در این مراسم به نمایندگی از جامعه وکلا اقدامات حقوقی وکلای آزاد اندیش را خواستار شد. 
لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی قطعنامه محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی قرائت گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار