مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تقاضامحور بودن آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای در استان، گفت: در پی به‌روزرسانی آموزش‌های مهارتی و متناسب کردن آنها با نیازهای بازار کار استان هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 18 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا عزیز نوری، با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی که از سوی مجموعه فنی‌وحرفه‌ای در استان ارائه می‌شوند بیش از ۸۰ درصد نیازهای بازار کار را پاسخ می‌دهند، گفت: در تلاشیم تا با ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار شرایطی را فراهم کنیم که پاسخگوی همه نیازهای جامعه در حوزه آموزش‌های مهارتی باشیم.

وی ادامه داد: اگرچه پیش از این هم آموزش‌های ارائه شده در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان متناسب با نیازهای استان طراحی و اجرا می شد، اما با توجه به ایجاد رشته های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در تلاشیم تا رشته‌ها و مهارت های جدیدی را در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان ایجاد کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه به طور مستمر در حال احصای نیازهای بازار کار برای به‌روزکردن آموزش‌های مهارتی در استان هستیم، گفت: از طرق مختلف از جمله مکاتبه با فرمانداری‌ها نیازهای مهارتی بازار کار استان را شناسایی کرده و در جهت ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با این نیازها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

نوری افزود: تلاش می‌کنیم تا از طریق صنایع و صنوف هم نیازسنجی کرده و به سمت راه‌اندازی رشته‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار برویم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تقاضامحور بودن آموزش های ارائه شده در فنی‌وحرفه‌ای، گفت: هر تقاضای مهارت‌آموزی را می پذیریم و برای ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با آن تقاضا در سطح استان اقدام خواهیم کرد.

نوری با بیان اینکه برای ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز متقاضیان در هر زمینه‌ای که لازم باشد آمادگی داریم، تاکید کرد: حتی اگر ظرفیت های راه اندازی یک رشته جدید که مورد نیاز بازار کار استان است را نداشته باشیم، از پتانسیل و ظرفیت‌ دیگر استان‌ها برای خدمات رسانی به مردم استان استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان ایجاد شده و بیش از ۵۰ آموزشگاهی که راکد بودند را فعال کرده‌ایم، افزود: در بخش دولتی هم پنج کارگاه از جمله کارگاه کنترل ابزار دقیق را راه اندازی کرده‌ایم.

نوری با بیان اینکه مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه ۱۱۸ کارگاه آموزش مهارت‌آموزی با ۳۰۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و ۳۵۰ آموزشگاه بخش خصوصی با ۸۰۰ حرفه آموزشی دارد، گفت: در حال حاضر در مجموع ۱۱۰۰ حرفه مهارتی در فنی و حرفه‌ای کرمانشاه به متقاضیان ارائه می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار