رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که با برنامه رسید ساز جعلی از چند شهروند، کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 18 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سرهنگ کاظم صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی اظهارداشت: تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و با ارائه شکوائیه مدعی شدند خانمی با رسیدساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، بر همین اساس به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروندان بزه‌دیده و جهت احقاق‌حق آنان مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: این فرد در سطح شهر بیرجند اموال مردم و فروشندگان را خریداری کرده و پرادخت وجه آن را از طریق رسید سار جعلی انجام می‌داده است که در ادامه مالبختگان پس از بررسی حساب بانکی‌شان متوجه می‌شوند هیچ‌گونه وجهی به حسابشان واریز نگردیده و رسید نشان داده شده به آن‌ها جعلی بوده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس اگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و همه جانبه و بررسی ادله و مستندات، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هوشمندانه وی را دستگیر کردند و متهم دستگیر شده در اظهارات خود به ۴ فقره کلاهبرداری از طریق رسید ساز جعلی نیز اعتراف کرد که متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی به فروشندگان و شهروندان توصیه کرد: به طور حتم سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه نمایند تا جعلی نباشد، یکی از راه‌های مطمئن دریافت وجه بررسی موجودی از طریق برنامه مربوط به بانک و یا دستگاه خودپرداز است، فروشندگان توجه داشته باشند تنها هنگامی که از واریز وجه اطمینان حاصل کردند کالای مربوط را باید تحویل دهند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار