جشنواره گردشگری گل نرگس با حضور مردم و طبیعت‌دوستان در سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 18 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، مریم طاهردوست‌محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه شیوه سنتی کاشت گل نرگس سمنان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد گردشگری، رشد و توسعه گردشگری در سمنان، برندسازی گردشگری این شهر، حفظ و ترویج آیین سنتی کاشت گل نرگس سمنان، معرفی آداب و رسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و افزایش شور و نشاط اجتماعی در میان مردم است.

وی افزود: برگزاری مسابقات آشپزی و دسر، اجرای موسیقی‌های سنتی، محلی و آیینی، برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، فروش محصولات ارگانیک، برگزاری کارگاه آموزشی کاشت و نگهداری گل نرگس در باغچه و آپارتمان و ... ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

طاهردوست‌محمدی افزود: این جشنواره با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان، انجمن حافظان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان و مجموعه گردشگری باغ سبز سمنان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: جشنواره گل نرگس سمنان از ساعت ۹ تا ۱۷ روز جمعه، ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مجتمع گردشگری کشاورزی باغ سبز سمنان واقع در میدان امام خمینی (ره) - بلوار حکیم الهی همراه با برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در مسابقه آشپزی می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۵۳۲۶۵۵۲ تماس بگیرند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار