رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ظرفیت تولید فولاد تا ۸۰۰ هزار تن در سال آینده افزایش پیدا می کند تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بخشی از محصولات نیز با تدارک مناسب به کشورهای مختلف صادر شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 20 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مسعود ایرانی با اعلام خبر افزایش ظرفیت تولید فولاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر واحد‌های فولادی استان ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن محصول را دارند و این ظرفیت با توجه به صدور مجوز توسعه واحد‌های موجود و جدید تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: افزایش ظرفیت تولید استان در این بخش نه تنها به نفع اشتغال و جذب نیرو‌های فارغ التحصیل در رشته‌های صنعتی است، بلکه فرصتی را فراهم می‌آورد تا بخشی از تأمین نیاز بازار از طریق این واحد‌ها انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، ضرورت تأمین یک میلیون آهن اسفنجی را برای واحد‌های تولید فولاد یادآور شد و گفت: تلاش ما بر این است تا آخر سال آینده واحد تولید اسفنجی در استان فعالیت خود را آغاز کند تا مواد اولیه کارخانجات تولید فولاد استان از این طریق تأمین شود.

ایرانی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای صدور مجوز به واحد‌های جدید تولیدی فولاد وجود ندارد، اما به تناسب ظرفیت تأمین مواد اولیه و تقویت زنجیره در این بخش مجوز‌ها صادر می‌شود که این امر نیز از طریق سامانه صدور ملی مجوز‌ها انجام شده و به تناسب شرایط استان در خدمت سرمایه گذاران هستیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار