معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: دستگاه های اجرایی مکلف اند مطابق سند ابلاغی طرح های دانش بنیان را در اولویت اجرا قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهریار عباسی در نشست اقتصاد دانش بنیان در سالن شهید حمد حیدری استانداری، اظهار کرد: اکنون فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت اعتبارات ریاست جمهوری در بحث حمایت از طرح های دانش بنیان است.

وی تصریح کرد:: دستگاه های اجرایی باید طرح های دانش بنیان خود را طبق سند ابلاغی ارائه دهند تا پس از تصویب معاونت ریاست جمهوری اعتبارات آنها ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بر اساس سند دانش بنیان هر دستگاه برنامه دارد باید اثرگذارترین طرح خود را عملیاتی و در طول سال گزارش عملکرد آن را ارائه کند.

وی یادآور شد: همچنین هر کدام از دستگاه های اجرایی باید نقش خود را در اجرای طرح های دانش بنیان اعلام کنند.

عباسی گفت: یک محصول دانش بنیان از تولید تا صادرات زنجیره کامل را تشکیل دهد و دستگاههای اجرایی در یکی از این زنجیره ها باید نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: بحث زنجیره راهبردی شامل نفت، گاز و پتروشیمی و گیاهان دارویی ۲ اولویت تعریف شده هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: زنجیره گوشت قرمز، مرغ، از پشم تا فرش و سایر ظرفیت های استان هر کدام تعریف شده است و می توان با استفاده از ظرفیت دانش بنیان مورد حمایت و استفاده قرار گیرند.

عباسی اظهار کرد: زنجیره کامل تولید گیاهان دارویی تا محصول فرآوری شده باید به حلقه های مختلفی مبدل شود و وظایف هر دستگاه در تکمیل این زنجیره به صورت جداگانه مشخص شود.

وی ادامه داد: کار تحقیقاتی زیادی بر روی گیاهان دارویی در دانشگاه های استان انجام شده و نباید دوباره کاری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان خواست تا در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های دانش بیان تسهیل گری کنند و روند پرداخت آنها را به سرعت انجام دهند.

عباسی در ادامه به اهمیت دولت به طرح های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ سند دانش بنیان، دستگاه های اجرایی به فراخور زمان گزارش اقدامات را در نشست های آتی باید اعلام کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار