دبیر ستاد جشن‌های مردمی‌ ولادت امام جواد(ع) تاکید کرد؛
دبیر ستاد جشن‌های مردمی‌ ولادت امام جواد(ع) گفت: باید به سمتی برویم که مسجد به جایگاه اصلی و محوری خودش بازگردد.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 21 January 2024

به گزارش تابناک  رضوی، مهدی رجب پور در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان این مطلب افزود: برگزاری نشست در این مسجد و شور و حال شما اصحاب رسانه نشانگر مردمی بودن و خارج از رسم و رسوم بودن این بزرگداشت است.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که مسجد به جایگاه اصلی و محوری خودش بازگردد خاطرنشان کرد: امسال نیز به مناسبت میلاد باسعادت دردانه آقا علی بن موسی‌الرضا، میوه دل امام هشتم حضرت جوادالائمه(ع)، ۹ برنامه محوری و اصلی را در گستره شهری، استانی، ملی و بین‌المللی، طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شعار محوری برنامه‌های امسال" امام جواد، امام جوان و امام جهاد تبیین" است گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها نسبت به جهاد تبیین تاکید کرده و توجه داده اند و در دوران امامت امام جواد (ع) بیشترین تبیین در دوران امامت برای شیعیان صورت گرفت، این شعار محوری انتخاب شده است.

مدیر ستاد جشن‌های مردمی‌ ولادت امام جواد (ع) بیان کرد: شما اصحاب رسانه با قلم و تصاویر خود می‌توانید به زیبایی پیام رسان تولد امام جوادالائمه (ع) در سطح کشور باشید.

به گفته وی مهمترین و محوری ترین برنامه، گلباران حرم مطهر رضوی است که یکشنبه شب از ساعت ۱۸ با حضور عاشقان و دلدادگان امام جواد علیه السلام در عرصه میدان شهدا به سمت حرم امام رضا(ع) انجام خواهد شد.

رجب پور، افزود: دومین برنامه که چند روزی ست در مشهد آغاز شده طرح "یا جواد ابن الرضا" است که در این طرح برپایی ایستگاه‌های صلواتی نورافشانی و ماشین نویسی در خیابان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سوم که شما اصحاب رسانه در جریان سازی آن می‌توانید کمک رسان باشید به عنوان یک رسالت فرهنگی در عرصه رسانه؛ طرح ملی "پسران آسمانی" است.
او ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف والدین گذاشتن نام نیک بر فرزند است، لذا در ۹ بیمارستان منتخب مشهد و بیمارستان های منتخب سراسر کشور به همت دانشگاه آزاد و سازمان تبلیغات مقرر شده در این روز هر کس نام پسر تازه متولد شده خود را جواد، محمدجواد یا القاب منتسب به ایشان را بگذارد ۹ درصد از سوی بیمارستان هزینه زایمان تخفیف داده می‌شود و ۹ درصد توسط کانون جوادالائمه تقبل می‌گردد و بسته های خاصی نیز به عنوان تبرک از سوی آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

رجب پور تصریح کرد: طرح بعدی طرح "امامت و مهدویت" است که بر این اساس مجموعه برنامه‌های ولادت امام جواد تا ولادت حضرت حجت عجل الله ادامه خواهد داشت.
طرح دیگر "مولود بابرکت" است، چرا که امام هشتم فرمودند امام جواد عليه السلام مولود بابرکت است؛ این صحبت تنها برای امام جواد به کار برده شده است که در این طرح هنرمندان، شعرا و خطاطان برای این موضوع کار خواهند کرد که در این راستا بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به صورت ویژه پای کار آمده است.

رجب پور افزود: اختتامیه طرح مولود بابرکت، روز دوشنبه همزمان با میلاد حضرت در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی ششمین طرح را "انقلاب نور" عنوان کرد و گفت: این طرح ترکیبی از کارهای انقلابی، اعتقادی ايراني و اسلامی خواهد بود که در آن اداره کل ورزش، آموزش و پرورش و ارشاد پای کار هستند مسابقه آذین بندی و جشن‌های خانگی و محلی را داریم که بر مبنای آن هر کس در سراسر کشور جشنی در این حیطه دارد به شماره ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶ در پیام رسان ایتا و بله ارسال تصور کند هدایای متبرکه دریافت خواهد کرد.

رجب پور اضافه کرد: طرح هفتم، "خادم الجواد ع" است که در این طرح هر سال، ۹ خادم الجوادی که در طول سال برای امام جواد(ع) کار فاخر و شاخصی کرده اند شناسایی می‌شوند و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که گستره این طرح بین‌المللی است.

به گفته وی، سه خادم الجوادی که امسال مورد تقدیر قرار می‌گیرند سه خواهر هستند که در ایام اربعین در کاظمین خدمت رسانی دارند و پشتیبانی یک موکب برای این منظور بوده اند.

رجب پور تصریح کرد: اختتامیه طرح خادم الجواد نیز اول اسفندماه ساعت ۱۹ در سالن همایش های روزنامه قدس واقع در بلوار سجاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح هشتم این بزرگداشت "سلام بر امام" است، خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌های امام رضایی که اکنون با عنایت امام رضا علیه السلام در سطح کشور و دنیا گسترده شده است از طرح سلام بر امام آغاز شد که از طرح بچه های همین کانون و مسجد جوادالائمه مشهد بوده است و در این مرکز ریشه داشت و همچنین زیارت امین الله در چهارشنبه ها که چند سالی است در مساجد خوانده می شود.
دبیر ستاد جشن‌های مردمی‌ ولادت امام جواد عليه السلام ادامه داد: بر اساس استمرار این طرح تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه ای را شاهدیم که مورد استقبال قرار گرفته و طرح های محتوایی تولید شده است.
وی، نهمین طرح این موضوع را طرح "نذر نهم" قلمداد کرد و گفت: از تاریخ ۹۹/۹/۹ تاکنون هر گونه اقدام و کار جهادی، تولید محتوا، جلسات بصیرتی و ... را در نهم هر ماه به نیت این امام انجام داده ایم وحال نذر نهم را نیز در این طرح قرار داده ایم.

رجب پور در توضیح این طرح ، ادامه داد: در آموزه‌های دینی به ما آموخته اند که هر کس حاجت دنیوی دارد در خانه امام جواد را بزند لذا در طرح نذر نهم هر ایرانی ۹ پرس غذا طبخ شده و بین نیازمندان توزیع می کند.
وی یادآور شد: در طرح نذر نهم سال گذشته کودکان کار را شناسایی کردیم و مشکلاتی که بخاطر آن مجبور به کار شده بودند را مرتفع کردیم که امسال در حمایت از کودکان کار مقرر شده دانش آموزان و دانشجویانی که بخاطر فقر ترک تحصیل کرده اند شناسایی شده و برای ادامه تحصیل مورد حمایت قرار گیرند.

رجب پور با اشاره به اهمیت تمسک به اهل‌بیت در سبک زندگی کنونی این موارد را قطره ای از دریای این معرفت عنوان کرد و گفت: با این برنامه ها سعی کرده ایم به اندازه بسیار کمی به جایگاه رفیع امام جواد و امام رضا علیه السلام و اهلیت سلام الله توجه شود.
وی اصحاب رسانه را همسنگران جوادالائمه ع قلمداد کرد و ابراز داشت: نگاه تان به این نشست خبری در کنار رسالت حرفه ای که دارید، نگاه دلی و اعتقادی هم باشد که به حمدالله تا کنون نیز چنین بوده است چون شما قرار است کارت دعوت این جشن را به مردم بدهید و آنها را برنامه‌ها مطلع کنید.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی‌ ولادت امام جواد عليه السلام با بیان اینکه در سالهای گذشته به اسن مناسبت برنامه آزادی زندانیان را نیز داشتیم گفت: امسال در این زمینه برنامه ای نداریم اما با توجه به اینکه هدف ما جریان ساز بودن است و آزادی زندانیان از تاریخ ۹۹/۹/۹ با آزاد کردن ۹ نفر آغاز شد که بر اساس اعلام مسئولان زندان مشهد و کشور تا کنون بالغ بر ۵۳۰ زندانی برگرفته از این طرح آزاد شده که نشان می‌دهد دیگران و مجموعه‌های دیگر الگو گرفته و پای کار آمده اند لذا این برنامه را امسال در لیست نداریم.
به اذعان وی، نامگذاری روز میلاد امام جواد عليه السلام به عنوان روز پسر مورد استقبال بسیاری از سوی جامعه و حتی غیر مذهبی ها قرار گرفت.

رجب پور یادآور شد: سال گذشته اعلام کردیم که در شهر امام رضا(ع) شایسته نیست که خیابانی به عنوان پسرش "جوادالائمه " نداشته باشیم که این مطالبه اولیه ما بود تنها یک میدان کوچک در طلاب به این نام است که دید چندانی ندارد؛ پیگیری های زیادی کردیم و پنج پیشنهاد دادیم که از سمت باب الجواد به سمت خسروی و خیابان طبرسی از جمله پیشنهادات ما بود. وی تصریح کرد: بررسی این پیشنهادات نگاه تخصصی شهری هم هست که شهرداری و ادارات در آن نگاه خاص خود را دارند اما بهرحال ما این مطالبه را داریم که امیدواریم محقق شود.

به گفته رجب پور نشست های تخصصی علمی ادبی و هنری در دانشگاه ها و حوزه های علمیه آغاز شده و هنرمندان با شعار *یا جواد ابن الرضا* به خلق آثار هنری در زمینه امام جواد شروع به فعالیت کرده اند که در حال انجام است و ۱۰ شاعر شاخص کشور نیز به دعوت آستان قدس رضوی اشعاری با موضوع "مولود بابرکت" در همایش مرکز پژوهش‌های آستان ارائه خواهند کرد که این اشعار تبدیل به کتاب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار