سرپرست معاونت نظارت اداره کل صمت استان سمنان از انجام یک‌هزار و 630 مورد بازرسی به‌منظور مبارزه با قاچاق کالا در واحدهای صنفی این استان خبر داد و گفت: در این راستا 146 فقره پرونده تخلف قاچاق کالا ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 21 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا طحان، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بازرسی از اصناف استان سمنان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی ۹ ماه امسال و با بهره‌گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه صورت گرفته است.

وی گفت: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و ازجمله دستگاه‌های کاشف موضوع ماده (۳۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام شد، تعداد یک‌هزار و ۶۳۰ مورد بازرسی طی گشت‌های مشترک با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفت که از این تعداد بازرسی، ۱۴۶ فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: عمده‌ترین کالا‌های کشف‌شده مربوط به گروه‌های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و یدکی و ... است که تعداد ۱۴۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

طحان با اشاره به تلاش‌های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه‌ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبور کالا‌های ترانزیتی، با هم‌اندیشی تمامی دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شرایط برای قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار