معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت:چالش‌های اقتصادی استان کرمانشاه نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 22 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار ظهر امروز (دوشنبه دوم بهمن ماه) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه صادرات غیر نفتی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف حذف واسطه‌های غیرضروری در برخی استان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: فرمانداران در دولت سیزدهم با کسوت تازه‌ای ایفای نقش می‌کنند و استانداران نیز به عنوان فرماندهان اقتصادی و نماینده عالی اقتصادی دولت در حال ایفای نقش هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: ماموریت ویژه امروز فرمانداران رسیدگی به امور اقتصادی و معیشت مردم است و باید امروز مسئولین در سفره و معیشت مردم نقش تسهیل گری داشته باشند.

وی گفت: در راستای طرح از مزرعه تا سفره علاوه بر حفظ کیفیت محصولات باید کمیت آن هم مد نظر باشد و خصوصا محصولات کشاورزی که نیاز اساسی مردم است بدون واسطه عرضه شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید مکان یابی بازارچه‌های عرضه بدون واسطه مناسب باشد و دسترسی به روشی باشد که دهک‌های پایین به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند لذا باید نقاط کمتر برخوردار مد نظر باشد.

وی ابراز کرد: مکان‌ها باید رایگان باشد و غرفه‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد که در این مرحله شهرداری نقش ویژه‌ای دارد و به کالاها نیز باید تنوع داده شود.

کوشش‌تبار خطاب به مدیران استانی بیان کرد: استان کرمانشاه محروم نیست بلکه دارای ظرفیت‌های بسیاری است و در این راستا باید مطالبه گر باشیم تا به سهولت مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: برخی اقدامات در زمینه رفع مشکلات باید در سطح ملی رفع شود و بخشی از آن نیازمند همت جهادی در داخل استان است که سکامداران اصلی این حرکت جهادی مدیران و مسئولین استانی هستند.

کوشش‌تبار معرفی و شناساندن استان کرمانشاه به منظور جذب سرمایه‌گذار را یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای پیش‌رو دانست و گفت: مدیران باید حضور میدانی پیدا کنند لذا در مسیر جذب سرمایه‌گذار اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی استان و اطلس سرمایه‌گذاری نقش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به پذیرفته شدن ١٠ مورد از ١٢٨ فرصت سرمایه‌گذاری استان ابراز کرد: اطلس سرمایه‌گذاری باید در اقصی نقاط دنیا زمینه را فراهم کند که یک سرمایه‌گذار در حوزه تخصصی ورود کند و باید توانمندتر افراد را در مرکز سرمایه‌گذاری به کارگیری کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت احیای مرکز سرمایه‌گذاری استان گفت: شورای گفتگو نقش مهمی در این زمینه دارد و در ایده پردازی شورای گفتگو واسطه جمهوری اسلامی ایران با تجار است.

کوشش‌تبار با اشاره به نقش مهم پارک علم و فناوری ادامه داد: استان کرمانشاه جوانان توانمند و مستعدی دارد که باید با توجه به وجود پارک علم و فناوری و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به کارگیری شوند.

وی بیان کرد: زنجیره ارزش یکی از اقدامات تحرکی در وزارت کشور است که پیگیری می‌کنیم لذا گردشگری باید در زمینه زنجیره ارزش ایفای نقش کند باید شرایط جذب گردشگران را فراهم کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار ضرورت دیگری است که باید با همفکری بخش خصوصی باشد تا کنون در استان ٩ رتبه ارتقا این بخش را داشتیم.

وی با اشاره به عملیات بهسازی فرودگاه کرمانشاه اضافه کرد: در اسرع وقت و با پیگیری استاندار کرمانشاه این مهم که از ضروریات و موارد مهم در توسعه اقتصادی است مورد توجه قرار می‌گیرد.

کوشش‌تبار به تجاری‌سازی و برند سازی در استان نیز اشاره کرد و گفت: امید است این تلاش‌ها به توسعه استان کمک کند و هر چه زودتر شاهد مرتفع شدن چالش‌ها باشیم.


اجازه ها، امتیازها و تخصیصات ه نکته کلیدی برای حل چالش‌های کرمانشاه


محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: استان کرمانشاه در شرایط فعلی دارای جوانان جویای کار است که نیاز آن‌ها توجه ویژه از سوی مسئولین هستند لذا باید در سه زمینه اجازه ها، امتیازها و تخصیص ها اقدام کنیم تا این مشکلات برطرف شوند.

وی افزود: در مورد اجازه ها اینکه باید در سازمان اداری کشور اجازه هایی برای استان کرمانشاه و استان‌های مشابه آن ایجاد کنیم و یکی از مهم‌ترین مصادیق آن مولدسازی است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: درباره امتیازها باید بتوان از برخی فرصت‌ها از جمله شرایط مالیاتی بهره‌مند شد یا بعضی امتیازها و حمایت‌ها که در استان به طور خاص مورد نیاز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار