رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضائی استان سمنان، برخورد بازدارنده با مسببان واژگونی مرگبار اتوبوس حامل کارگران را در دستور کار قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 25 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان به‌اتفاق دادستان مرکز استان و رئیس دادگستری مهدی‌شهر به مدت سه ساعت با حضور در بیمارستان کوثر سمنان، از مصدومان سانحه واژگونی مرگبار اتوبوس حامل کارگران یک واحد صنعتی در جاده سمنان-مهدی‌شهر عیادت و دستورات قانونی لازم را برای شناسایی علت وقوع حادثه صادر کرد.

وی با ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان و مصدومان این حادثه گفت: به‌محض وقوع حادثه به مسؤولان قضائی مرکز استان و شهرستان مهدی‌شهر دستور داده شد تا ضمن حضور در محل وقوع حادثه، ابعاد سانحه اعم از مجوز تردد اتوبوس، ایمنی وسیله نقلیه، سلامت روحی و روانی راننده، توانایی کنترل اتوبوس توسط راننده و رعایت سرعت مجاز بررسی و نتایج حاصله گزارش شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: نظریه اولیه پلیس راه استان سمنان، حکایت از آن دارد که راننده و سازمان اتوبوس‌رانی مربوطه هرکدام به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند که نظریه افسر کارشناس قابل اعتراض است.

عبداللهی تصریح کرد: سازمان اتوبوس‌رانی به علت به‌کارگیری وسیله نقلیه ناایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

وی تأکید کرد: شبانه احضار اشخاص حقیقی و حقوقی مسؤول در این حادثه انجام و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری مجوز تردد بین‌شهری را ندارند، با مقصران برابر موازین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از سرعت عمل اورژانس، پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای رسیدگی به حال حادثه دیدگان خاطرنشان کرد: به‌دفعات در بازدید‌های مختلف از واحد‌های صنعتی و جلسات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به مسؤولان مربوطه اهمیت حفظ جان و ایمنی کارگران زحمت‌کش مورد تأکید قرار گرفته است و یقیناً دستگاه قضائی استان سمنان، برخورد بازدارنده با مسببان این‌گونه حوادث را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش فارس؛ این حادثه در ساعت پنج و ۵۶ دقیقه صبح چهارم بهمن‌ماه رخ داد که اتوبوس درون‌شهری متعلق به یکی از سازمان‌های حمل‌ونقل اجرایی در جاده سمنان- مهدی‌شهر حامل کارگران یک واحد تولیدی بود.

اتوبوس به دلیل نقص فنی اتوبوس، لغزندگی جاده ناشی از بارندگی، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد.

متأسفانه سه نفر در این حادثه جان باختند و مصدومان به بیمارستان کوثر سمنان منتقل و به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و ۱۲ نفر از مصدومان کماکان در حال درمان در بیمارستان هستند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار