مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از شرکت سه هزار دانش آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف هزمان با ایام مبارک ماه رجب در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 27 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی اظهار کرد: از این تعداد، بیش‌ از ۲ هزار دانش‌آموز دختر و یک‌هزار نفر نیز دانش‌آموز پسر هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز در ۴۰ باب مسجد در نقاط مختلف استان معتکف شدند، افزود: در این راستا بیش از ۵۰ برنامه متنوع از جمله محافل انس با قرآن، ادعیه و زیارات، کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای، مباحث حجاب و عفاف، نشست‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلسات پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی برای دانش‌آموزان معتکف برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: برگزاری جشن میلاد امام علی (ع) و مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س)، برپایی سفره صلوات و برگزاری کارگاه های مهدویت، آموزش عکاسی و تصویر برداری، نویسندگی و خاطره گویی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در آیین اعتکاف امسالی با حضور دانش آموزان بود.

درویشی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش آموزان استان از آیین معنوی اعتکاف، افزود: حضور دانش آموزان در آیین معنوی اعتکاف یکی از مهم‌ترین راه‌های اجرایی کردن تربیت دینی، عبادی و اخلاقی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور پر شور و نشاط دانش آموزان ایلامی در این مراسم نشان علاقه این نسل به مراسم‌های عبادی و مذهبی است، تصریح کرد: در مدت زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برای غنی سازی اوقات دانش آموزان تلاش شد که برنامه‌های تربیتی، معرفتی و بصیرتی نیز برای آن برگزار شود.

مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی از چهار بهمن و همزمان با ولادت امیرمومنان حضرت علی (ع) آغاز و تا هفتم بهمن سالروز وفات حضرت زینب (س) است ادامه دارد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار