کد خبر: ۱۱۵۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 28 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امام جمعه شهرستان بهمئی در این نشست گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم همه باید یاد کنیم از شخصیت عظیمی که کار و عمل او از سنخ کار و عمل انبیا الهی بود و ماموریت او همان ماموریت انبیای الهی بود و مردم را به همان موضوعی که انبیای الهی دعوت می‌کردند دعوت نموده است، وَجَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعَىٰ قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِینَ و از دورترین نقطه شهر مردی شتابان آمد، گفت:‌ای قوم من! از این فرستادگان [خدا]پیروی کنید، اتَّبِعُوا مَنْ لَا یَسْأَلُکُمْ أَجْرًا وَهُمْ مُهْتَدُونَ از کسانی پیروی کنید که پاداشی از شما نمی‌خواهند و آنان راه یافته اند.
لزوم روایت درست دهه فجر در جامعه
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: اهداف و آرمانه‌های امام راحل و عظیم‌الشأن همان اهداف و آرمانه‌های انبیا و اولیا الهی بود ماموریت و دعوت امام راحل عظیم الشن از سنخ دعوت حضرت موسی علیه السلام بود امام با دم موسی گونه و مسیح گونه و با استفاده از آرمان‌های مبعث و عید غدیر و عاشورا مردم را مثل انبیا از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت کردوَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ این نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام راحل و عظیم الشأن بنیانگذار آن هست به عنوان امانتی است که امروز وظیفه ما دفاع حراست و صیانت و مراقبت و مواظبت از این نعمت عظیم الهی در این زمان بر این مردم هست.
وی ادامه داد: اینکه خداوند متعال ایام الله را یادآوری می‌کند به ما می‌فرماید که ایام الله را به یاد داشته باشید یکی از مصادیق این ایام الله دهه مبارکه فجر است امروز و این ایام روز یاری نظام جمهوری اسلامی است و باید در خانه ، محله ، مدرسه ، مسجد و جامعه بتوانیم دستاورد‌های عظیم و بی‌نظیر این نظام مقدس را برای مردم بیان کنیم .

حجت الاسلام صلواتی افزود : یکی از مظلومیت‌های جمهوری اسلامی این است که ما نتوانستیم آنطور که حق امام و شهیدان و ولایت است خدمات و مواهب و برکات این نظام را برای مردم تبیین کنیم امروز رسالت اصلی مسئولان تبیین خدمات و دستاورد‌های نظام است اگر بتوانیم باید با هنرمندی با عقلانیت و منطق این وظیفه جهادی خودمان عمل بکنیم.

وی خاطر نشان کرد: لذا پیشنهاد می‌کنم که هم در مدارس حضور یابید در بین دانش‌آموزان انقلاب اسلامی را برای آنان روایت کنید هم در مساجد و روستا‌ها حاضر شوید و در بین مردم حاضر شوید و خدمات و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم بیان کنید.
عابربانک های بی پول و ربای مغازه داران !
صلواتی گفت: عابر بانک‌های شهر خالی از پول است و بعضی از مغازه داران متاسفانه در این عرصه جولان میدهند و افرادی در شهر وجود دارد که مغازه داران پول‌های بانک‌ها را در اختیار دارند به علت کارتخوان‌ها و هزینه‌ها و پول‌های نقدی که در اختیار دارند این کار یک کار کاملا حرامی است و به نام ربا و نزول یعنی معامله پول به پول است.

وی بیان داشت: متاسفانه آخر هفته که روز‌های دیدنی و گردش و فاتحه خوانی است عابر بانک‌های شهر جوابگوی مردم نیستند، اولا هیچ مغازه داری حق ندارد این کار را انجام بدهد و در ثانی مسئولان متولی نظارت کنند و جلوی این کار گناه آلود را بگیرند.
داد از مالیات و گرانی بازار
وی با اشاره به گلایه‌های شهروندان شهرستان بهمئی گفت: داد مردم از مالیات بلند است که لازم است در این خصوص مسئولان امر اقدام کنند و چاره اندیشی کنند و البته فرهنگسازی و آگاه سازی کنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: گرانی و عدم درج قیمت بر اجناس در بهمئی هم از گلایه‌های امروزی مردم است که بعضی‌ها در این شهر قیمت قدیمی اجناس را به قیمت جدید به فروش می‌رسانند یعنی جنسی که فروشنده قبلا خریده بود حالا به قیمت جدید به فروش می‌رساند که انتظار است مسئولان بازار نظارت مستمر و برخورد با گران فروشان را در دستور کار خود قرار بدهند.
وعده دهه فجر سد کوثر چه شد؟
صلواتی بیان کرد: مسئولان به مردم قول دادند که در دهه فجر پروژه آب سد کوثر را به این شهرستان برسانند ضمن تقدیر از همه تلاش‌ها، ولی آخرین پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۶ درصد است که امیدوارم مسئولان به صورت شبانه روز فعال شوند و هر چه زود این پروژه را به سر انجام برسانند.
کمبود نیرو تبعیض در ارشاد
وی با اشاره به انتخاب سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد بهمئی هم خیر مقدم گفت و افزود: حقیقتا بنده به ارشادی‌ها علاقه‌مند هستم و در طول سالیان گذشته و تا کنون مدیر کل این اداره از فرزندان ایل شجاع و غیرتمند بهمئی بود که باعث افتخار این شهر است در حال حاضر یکی از ادارات ارشاد در استان ۱۷ نیرو دارد، اما اداره ارشاد شهرستان بهمئی با این وضعیت و آسیب‌ها ۲ نیرو دارد لذا انتظار است توجه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشید.

پیشرفت صفر نهضت ملی مسکن در بهمئی
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرستان بهمئی زیر عدد صفر است که جای نگرانی است با این همه تاکیدات رئیس محترم جمهور و استاندار، ولی در بهمئی کاری در این خصوص صورت نگرفت انتظار است مسئولان امر هر چه زود‌تر در این خصوص اقدامات لازم را انجام بدهند.
مدیران برای حفظ صندلی خود را وابسته نکنند
امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم تذکراتی را در این خصوص به مسئولان داد و گفت: شما مسئول هستید این صندلی که دارید هم از خون‌های مبارک شهدا و این نظام و انقلاب و امام و کسانی که در این راه زحمت کشدند به دست آمد لذا خودتان را برای داشتن این صندلی وابسته به هر کاندیدای نکنید، ما باید تلاش کنیم که مشارکت حداکثری هماهنطوری رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب فرمودند داشته باشیم و مسئولان دست به دست هم بدهید و فضای مشارکت حداکثری را فراهم کنید.

وی در پایان هم گفت: در شهرستان رای اولی‌های داریم که باید مسئولان برنامه ریزی لازم جهت مشارکت و شور و نشاط را به وجود بیاورند.

تصاویر تکمیلی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار