فرماندار خوسف گفت: امسال 22 رشته قنات در این شهرستان مرمت و بهسازی شد که با بهسازی این منابع آبی، زندگی به رگ‌های حیاتی این روستاها بازگشت.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 30 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید علی حسینی، فرماندار خوسف با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۸۰ تن اقلام مختلف تنظیم بازار از جمله شکر، مرغ منجمد و برنج توسط جهاد کشاورزی خوسف تخصیص و جذب شد اظهارداشت: جهاد کشاورزی نقش ویژه‌ای را در ارتقاء امنیت غذایی، کشاورزی پایدار و حمایت از تولید داخلی ایفا می‌کند.

وی از تولید ۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم از هزار و ۵۵۰ هکتار اراضی تحت کشت در خوسف خبر داد و اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سال، خرید تضمینی گندم از کشاورزان امسال ۲ هزار و ۴۷۵ تن بود، که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۳۵۰ تن و در در سال ماقبل آن ۲۳۰ تن است.

به گفته وی میزان خرید تضمینی گندم امسال با رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال قبل و رشد ۹۰.۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، همراه بود.

فرماندار خوسف از ابتدای سال تاکنون هزار و ۳۳۵ تن محصولات و دانه‌های روغنی و صنعتی از ۴۴۸ هکتار اراضی سطح شهرستان برداشت شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان از جوجه ریزی در واحد‌ها مرغداری سطح شهرستان به میزان ۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۳ قطعه خبر داد و ادامه داد: در این مدت ۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی توسط جهاد کشاورزی شهرستان توزیع شد.

حسینی اظهار داشت: میزان تولید گوشت سفید شهرستان ۶ هزار ۵۸۹ تن، گوشت قرمز هزار و ۱۳۰ تن و میزان تولید شیر ۱۰ هزار و ۳۸۶ تن در سال است.

فرماندار خوسف از توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های اصلی شهرستان نام برد و گفت: نظارت بر ایجاد و توسعه گلخانه‌ها به میزان یک و نیم هکتار از دیگر اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه زندگی روستاییان و قنات به هم پیوند خورده است از احیاء و مرمت۲۲ رشته قنات به متراژ ۳ هزار و ۴۷۰ متر با ۴۰ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال امسال در شهرستان خبر داد.

فرماندار خوسف با اشاره به خشکسالی‌های حاکم بر منطقه، آبیاری کم فشار را راهکاری مناسب برای مدیریت منابع بر شمرد و تصریح کرد: در ۱۴۴ هکتار طرح آبیاری کم فشار در شهرستان اجرا شد.

به گفته حسینی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۹۳ طرح حوزه کشاورزی خوسف برای بهره‌مندی از منابع مختلف برای پرداخت معرفی شده اند و در این راستا ۳۳ جلسه کمیته تسهیل سرمایه گذاری شهرستان به منظور بررسی طرح‌های تسهیلاتی برگزار شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار