معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه میان ایران و چین برای احداث راه‌آهن اقلید - یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 30 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احسان عسگری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج با شو وی سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس گفت: در حال رایزنی با مسوولان ملی برای احداث این راه آهن از طریق تهاتر نفت هستیم.
وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مستعد سرمایه‌گذاری است و علاقمند به سرمایه‌گذاری چینی‌ها در این خصوص هستیم.
عسکری ادامه داد: از طرفی سرمایه گذاران ما مشتاق به سرمایه گذاری در چین هستند که این مهم باید مورد توجه سرمایه گذاران چینی باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد در زمبنه آجر و سیمان نسوز گفت: این استان دارای معدن بوکسیت جهت سرمایه‌گذاری است و در حال حاضر بوکسیت از استان ما استخراج و به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
عسکری با بیان اینکه مصوبات این جلسه در قالب یک تفاهم نامه ذکر و بند به بند آن اجرایی می‌شود تاکید کرد: گسترش ارتباط میان ایران و چین مستلزم تبادلات فرهنگی و اجتماعی است.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی و بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری به میزبانی شهر یاسوج، از طرف چینی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آورد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لیست طرح‌های سرمایه گذاری به طرف چینی ارائه می‌شود، خواستار خواهر خواندگی شهری در چین و یکی از شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
در ادامه شو وی سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس با اشاره به اینکه مسئولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل هشت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، گفت: مهندسان چینی درطرح سد چم شیر نقش آفرینی کردند.
وی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را در جهت بسیار بالایی دانست و گفت: روسای جمهور دو کشور همواره ملاقات‌ها و دیدگا‌ه‌های مشترکی دارند که تاکید ما عملیاتی و اجرایی شدن این دیدگاه‌هاست.
شو وی با بیان اینکه روابط ایران و چین در بالاترین و بهترین زمان ممکن قرار دارد، گفت. همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی نباید تنها در حوزه صادرات و واردات باشد بلکه می‌توانیم در طرح‌های بزرگ ملی که نیاز به فاینانس و زمان زیادی برای اجرا دارند سرمایه گذاری کنیم و مردم تاثیر این سرمایه‌گذاری‌ها را احساس کنند.
وی با اشاره به اینکه کار را از بخش خصوصی ایران آغاز خواهیم کرد، گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان معرفی شوند تا با تاجر و شرکت‌های چینی علاقمند به سرمایه‌گذاری رایزنی و استان را معرفی کنیم.
شو وی با بیان اینکه چین بزرگترین کشور سرمایه‌گذاری خارجی است از سرمایه‌گذاری تجار ایرانی در چین استقبال کرد.
همچنین عبدالله قبادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به معرفی ظرفیت‌های استان پرداخت و گفت: در زمینه نیروگاه خورشیدی و سیکل ترکیبی و همچنین پتروپالایشگاه، واحد‌های راکد و نیمه فعال و احداث واحد‌های جدید آماده سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران چینی هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از آمادگی استان برای میزبانی از هیات چینی خبر داد و افزود: تیم اقتصادی استان فرش قرمز برای سرمایه گذار پهن می‌کنیم و امنیت سرمایه گذار در اولویت کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار