«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، در دور دوم سفرهای استانی و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، صبح پنجشنبه (۱۲ بهمن ۱۴۰۲) وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد.افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رییس جمهور به هرمزگان است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 01 February 2024

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد و مورد استقبال، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه اهل سنت، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

 

افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رییس جمهور به دروازه پیشرفت ایران است.

 
 

وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در این سفر ۲ روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور به همراه هیات دولت امروز و فردا برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال) میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.

 

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاههای استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

در مراسم استقبال از رئیس جمهور همچنین جمعی از مفاخر استان هرمزگان از جمله حجت‌الاسلام معصومی لاری موسس حوزه علمیه مالک اشتر، اسلام جاهدی قهرمان آسیا در رشته قایقرانی، همسر و دختر شهید عبدالحمید سالاری از شهدای مدافع حرم استان، علی دانشمند از موسسین سپاه پاسداران و نخستین فرمانده بسیج هرمزگان، مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه و علی ماهی‌گیر نویسنده و مولف اهل سنت حضور داشتند.

رئیسی در این سفر علاوه بر پیگیری روند اجرای مصوبات سفر دور اول دولت مردمی، از ۱۵۷ طرح در حوزه صنعت و انرژی بهره‌برداری خواهد کرد.

دیدارهای عمومی با مردم شریف بندرعباس و میناب، شرکت در جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن، افتتاح همزمان ۹۷۰ مدرسه در سراسر کشور، شرکت در جشن احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و حضور در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.

 

رئیسی در بدو ورود به هرمزگان خبر داد: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود

سید ابراهیم رئیسی با بیان این که در سفر به استان هرمزگان از جای جای این استان بازدید خواهد کرد، گفت: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در بدو ورود به استان هرمزگان با استقبال دو تن از شیوخ اهل سنت و خانواده شهید مدافع حرم، اظهار کرد: از حضور در استان هرمزگان بسیار خرسند هستم و امیدوارم شهدا و جانبازان این تلاش برای توسعه و آبادانی کشور را از ما بپذیرند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های اقتصاد دریامحور، گردشگری، صنعت و... در استان هرمزگان، عنوان کرد: دور اول سفر با هدف رفع ضرورت‌های استان هرمزگان انجام و شد و امروز با تلاش مجموعه دولت شاهد رقم خوردن اتفاق خوبی هستیم و طرح‌های خوبی به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به ساماندهی و تعیین تکلیف ده‌ها پروژه، بیان کرد: بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از پروژه‌های هرمزگان جذب شده است.

رئیسی با اشاره به سرکشی مستمر از پروژه‌های در حال اجرا در طول دولت سزدهم، بیان کرد: اغلب این پروژه‌ها در حوزه‌های ایجاد اشتغال، تولید و خدمات‌رسانی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه حرکتی جهادی در استان هرمزگان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: در این دو روز که در استان هرمزگان حضور دارم از تمام نقاط استان بازدید خواهم کرد و امورات مربوط به استان را بررسی خواهم کرد.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، گفت: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از مجموعه دولت و تلاش برای همراه کردن مردم برای تحقق امورحاکمیت تقش مهمی در توسعه استان هرمزگان دارد که شایسته قدردانی است.

رئیسی بیان کرد: مشکلات استان هرمزگان را در دو سطح شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان وشوراهای عالی مرتبط پیگیری خواهیم کرد و موضوعات را تا حصول نتیجه رها نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار