مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ساخت 4 مدرسه 22 کلاسه و تلاش وزیر برای پرداخت معوقات بازنشستگان 93 از نتایج سفر وزیر آموزش وپرورش به استان خراسان شمالی است.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 20 October 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان‌شمالی،براتعلی حاتمی در نشست خبری از تشکر و قدردانی مقام عالی وزارت از فرهنگیان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت که علی رغم پایین بودن مدارس استان از میانگین کشوری در بیشتر شاخص ها از جمله فضاهای آموزشی و ورزشی در زمینه کیفیت بخشی آموزشی حتی در برخی شاخصه ها موفق تر هم عمل می کنند.

وی با تشریح دستاورد های سفر وزیر آموزش وپرورش در استان خراسان شمالی اظهار کرد: تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان متناسب با برخی از رشته ها به روز رسانی خواهد شد.

وی با بیان این که سرانه دانش آموزان فنی و حرفه ای پنج برابر دانش آموزان عادی است،افزود: در سرانه های عادی ودانش آموزی کسری داریم وامیدواریم سرانه های مناطق محروم نیز افزایش پیدا کند.

حاتمی ادامه داد: مدارس خراسان‌شمالی به لحاظ سرانه فیزیکی ورزشی در رتبه 27 کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: سرانه فضای ورزشی در مدارس استان به ازای هر دانش آموز 21 سانتی متر مربع است در حالی که این شاخص در میانگین کشوری 50 سانتی متر مربع می باشد.

حاتمی با اشاره به ساخت استخر و سالن های ورزشی در استان،گفت: با بهره برداری از این پروژه ها رتبه استان در کشور دو پله صعود پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص عدم تخریب فضاهای موجود در مدارس تخریبی با وجود ساخت فضاهای جدید،اظهار کرد: در برخی موارد که در روستاهای استان فضای مناسبی برای اسکان معلمان وجود ندارد ، فرهنگیان از این فضا ها برای اسکان استفاده می کنند.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی ازشورای های اسلامی روستاها و مردم خواست به منظور اسکان معلمان به ویژه زنان در همان منطقه با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

براتعلی حاتمی با بیان این که تلاش می شود تا هیچ دانش آموزی زیر سقف های شکسته و لرزان در استان تحصیل نکند،عنوان کرد: اصل بر این است که از فضاهای تخریبی برای مدارس استفاده نشود مگر در مواردی که واقعا فقر فضای فیزیکی وجود داشته باشد و همواره ما در پی نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی استان هستیم.

وی گفت: به رغم احداث فضای های آموزشی جدید هنوز نیز کمبود فضای فیزیکی وجود دارد و باید برای دانش آموزان حاشیه شهر از سوی راه و شهرسازی زمین هایی برای احداث مدرسه واگذار شود.

حاتمی گفت: طی سال جاری در مجموع 500 نفر حق و التدریس پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی جذب شده اند.

وی با اشاره به رونمایی بازی بومی و محلی لنگ در حضور وزیر آموزش و پرورش،خاطر نشان کرد: امیدواریم در المپیادهای درون مدرسه ای بازی لنگ به نام آموزش و پرورش استان خراسان شمالی مورد توجه قرار گیرد.

براتعلی حاتمی با بیان این که در قالب سفر وزیر آموزش و پرورش به استان قول پاداش خدمت فرهنگیان بازنشسته داده شده است، افزود: میزان معوقات بازنشستگان سال گذشته استان 120 میلیارد ریال برآورد شده است.

وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته در سفری یک روزه به خراسان شمالی به همراه معاونان عمارنی و آموزش و متوسطه 41 طرح آموزشی را افتتاح کرد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار