رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: وظیفه صیانت از آرای مردم و اصل بی طرفی مهمترین وظیفه برگزار کنندگان انتخابات می باشد که بایستی با اشرافیت بر قانون انتخاباتی سالم را برگزار و با شجاعت و صلابت در تصمیم تخلفات را در سامانه جامع ثبت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 03 February 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری در جلسه آموزش باررسین و سربازرسین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آبدانان با اشاره به چهار مولفه مهم مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات بیان داشت مشارکت مهمترین مولفه انتخابات است که استکبار و ایادی با تمام امکانات بسیج شده اند که مردم را نسبت به صندوق های رای مایوس کنند.لذا ترغیب به مشارکت حداکثری وظیفه همه ماست.

وی سلامت انتخابات را یکی دیگر از رکن های انتخابات دانست و بیان داشت: وظیفه صیانت از آرای مردم و اصل بی طرفی مهمترین وظیفه برگزار کنندگان انتخابات می باشد که بایستی با اشرافیت بر قانون انتخاباتی سالم را برگزار و با شجاعت و صلابت در تصمیم تخلفات را در سامانه جامع ثبت کنند.

هژبری ضمن اشاره به تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: رقابت از دیگر شاخصه های انتخابات است که دولت در این زمینه تمام شرایط را برای رقابت سالم و بطور یکسان در بستر قانونی برای همه کاندیداها فراهم کرده و این عزیزان با استفاده از ظرفیتهایی مثل مساجد، رسانه های مجازی و صدا و سیما می توانند تبلیغات خود را به نحو احسنت انجام دهند.

رییس هیات بازرسی انتخابات در استان امنیت را که توسط نیروهای امنیتی تامین می شود را از دیگر شاخصه انتخابات ذکر کرد و گفت: در انتخابات امسال مهر شناسنامه حذف شده و با استفاده از ۵ مدرک احراز هویت شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت نظام وظیفه و گذرنامه رای دهندگان می توانند با هر کدام یک از این مدارک رای دهند.

هژبری در ادامه به دستاوردهای نظام در منطقه اشاره کرد و خاطرنشان شد: دولت طی مدت زمان استقرار خدمات شایانی در حوزه عمران و آبادی و در جهت رفاه مردمان این خطه انجام داده است.

شایان ذکر است شهرستان آبدانان با ۶۹ صندوق رای که ۴۶ صندوق مستقر در بخش مرکزی، ۱۲ صندوق سرابباغ و ۱۱ صندوق در بخش مورموری رای مردم را اخذ خواهند کرد ./م

بهروز مردانی

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار