نشست خبری مدیر کل ارشاد
درخشان : انقلاب ایران دارای خواستگاه و ماهیت  فرهنگی است . در ایام دهه فجر امسال سه جشنواره فرهنگی در سطح استان خواهیم داشت چرا که انتظار از یک دستگاه فرهنگی توجه به نیاز‌های فرهنگی جامعه و برنامه ریزی در این راستا است و لازم و ضروری است که چراغ فرهنگ همیشه روشن باشد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 03 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان در نشست با خبرنگاران، با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: یکی از اقدامات مهم در ایام پیروزی انقلاب ارائه گزارشی از عملکرد نظام به مردم است که در این خصوص اصحاب رسانه وظیفه اطلاع رسانی را برعهده دارند.
درخشان در ادامه به انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در عدم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها پرداخت و افزود: انتظار این است که مدیران با برگزاری نشست‌های خبری به بیان عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود بپردازند؛ و در واقع انتظار ما این است که نشست‌های رسانه‌ای مرسوم شود تا با استفاده از سوالات و نظرات خبرنگاران ، نسبت به کارآمدتر کردن عملکرد دستگاه اقدام کنند.
وی انقلاب ایران را دارای خواستگاه و ماهیت  فرهنگی دانست و افزود: در ایام دهه فجر امسال سه جشنواره فرهنگی در سطح استان خواهیم داشت چرا که انتظار از یک دستگاه فرهنگی توجه به نیاز‌های فرهنگی جامعه و برنامه ریزی در این راستا است و لازم و ضروری است که چراغ فرهنگ همیشه روشن باشد.
درخشان از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود دفاع کرد و گفت: در سال جاری با وجود کمبود اعتبارات، اما همه جشنواره‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده را به نحو مطلوب در همه مناطق استان برگزار کردیم که حاصل این اقدامات، انتخاب اداره کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دستگاه برتر در میان ۳۱ استان کشور بود.
وی به مهمترین برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: فیلم فجر، همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار و میزبان این جشنواره خواهیم بود که از شانزدهم بهمن ماه آغاز و تا بیست و سوم بهمن ادامه خواهد داشت. با این احتمال که ممکن است شاهد تمدید چند روزه باشیم.
درخشان ادامه داد: در جشنواره امسال ۱۷ فیلم در موضوعات مختلفی که مورد توجه دبیرخانه  بوده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و در سینما هنر یاسوج در ۴ نوبت روزانه اکران خواهد شد.
وی به یکی دیگر از برنامه مهم فرهنگی در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره هنر‌های تجسمی امسال با هماهنگی دبیرخانه مرکزی جشنواره فجر پیش بینی و مقدمات برگزاری آن را فراهم کردیم که شاهد استقبال بسیار خوب هنرمندان تجسمی استان از این جشنواره بودیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از مشارکت خوب هنرمندان تجسمی استان، ادامه داد: حدود ۳۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تجسمی در تهران از طرف هنرمندان خوب و شایسته استان ارسال شد که ۱۵ اثر انتخاب شدند.
درخشان برگزاری جشنواره موسیقی را یکی دیگر از برنامه‌های ایام دهه فجر عنوان کرد و افزود: یکی از خلا‌های جدی که در سطح جامعه مشاهده می‌شود عدم توجه به نشاط اجتماعی است که تلاش داریم در این ایام با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در مناطق مختلف استان فضای نشاط و شادی ایجاد کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه موسیقی در فرهنگ مردم استان، گفت:  همزمان با برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سراسر کشور، در استان میزبان برگزاری این جشنواره با حضور گروه‌های برتر در رشته‌های پاپ، سنتی و محلی خواهیم بود.

درخشان در پایان اظهار داشت : جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ۲۵ بهمن ماه تا یکم اسفند با اجرای ۲گروه موسیقی پاپ، سه گروه موسیقی محلی استانی و ۲ گروه موسیقی از سایر استان‌ها برنامه‌های خود را در استان آغاز خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار