مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مصوبه کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوا مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی در وقت غیر اداری توسط تیم گشت شبانه پایش می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 05 February 2024

به گزارش اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استاندار، دبیری محیط زیست و مشارکت دستگاه‌های عضو قانون مدیریت هوای پاک همزمان با دومین هفته از بهمن ماه ۱۴۰۲ با چهار مصوبه برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست، مدیرکل حفاظت محیط زیست و دبیر کارگروه شرایط اضطرار، اجرای قانون هوای پاک را ضروری دانست و گفت: دقت و حساسیت دستگاه‌های مسئول در قانون هوای پاک باعث کاهش شرایط اضطرار می‌شود.

اسلام جاودان خرد ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل این کارگروه و قرائت دستور کار جلسه جدید گفت: قانون هوای پاک شرح وظایف دستگاه‌های ذیربط را مشخص نموده که می‌طلبد با انسجام بیشتر در این خصوص ورود نمود.

براساس این گزارش در ادامه این نشست، معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار بعنوان رئیس کارگروه، نسبت به شرح وظایف خود مطالبی را ارائه نمودند و پس ار جمع بندی، چهار مصوبه را در دستور کار اعضای کمیته قرار داد.

در این نشست مقرر گردید با محوریت شرکت گاز استان و نمایندگان دفتر فنی، اداره کل استاندارد و حفاظت محیط زیست تیم گشت شبانه تشکیل و از دستگاه‌های اجرایی جهت بررسی وضعیت موتور خانه و مصرف انرژی بازدید و پایش بعمل آید.

مقرر گردید تمامی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری) جهت معاینه فنی خودرو‌های تحت مدیریت تا پایان سال جاری اقدام و نتیجه را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام نمایند

مقرر گردید اداره استاندارد با دستگاه‌های اجرایی دولتی در خصوص موتورخانه‌ها مکاتبه نمایند و ارگان‌های دولتی همکاری لازم را با اداره استاندارد داشته باشند و در صورت عدم همکاری دستگاه‌ها، اداره استاندارد لیست آن‌ها را به استانداری معرفی نمایند.

مقرر گردید کارگروه قانون هوای پاک هر سه ماه یکبار تشکیل و نهاد‌های ذی ربط نسب به وظایف خود اقدام و نتیجه عملکرد خود را در کارگروه‌ها ارائه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار