با برگزاری یادواره شهدای "غریب" در کرمانشاه، از خانواده‌ ۲۹ شهید به شهادت رسیده در دوران اسارت تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 06 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا خسرو شهیدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، امروز(۱۷ بهمن) در این مراسم توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تنها برگزاری یادواره های شهدا کافی نیست، بلکه باید وصیتنامه‌های شهدا نیز در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد تا با مطالعه آن، با افکار و اهداف شهدا آشنا شده و رهرو راه آنان شوند.

 وی تاکید کرد: باید وصیتنامه‌ و زندگی‌نامه‌ شهدا را برای جامعه به خصوص جوانان بازگو کنیم تا نسل جوان و آیندگان در جریان ازخودگذشتگی شهدا و رشادت آزادگان قرار بگیرند. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه شهدای غریب را شهدایی دانست که در طول دوران اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق به شهادت نائل آمده اند و گفت: شهدای غریب در دوران اسارت به شهادت رسیده و جزو مظلوم ترین شهدا هستند.  

وی تعداد شهدای غریب استان کرمانشاه را ۲۹ نفر اعلام کرد.

تجلیل از خانواده‌ ۲۹ «شهید غریب» در کرمانشاه

شهیدی سپس با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای باعث اقتدار هرچه بیشتر نظام خواهد شد، گفت: مجموعه بنیاد شهید استان در عین حال که به نفع و یا علیه هیچ کاندیدایی تبلیغات نخواهد داشت، اما برای ترغیب خانواده‌ شهدا و ایثارگران و دیگر اقشار جامعه در پای صندوق‌های رای، از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

شهیدی با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: انتظار می رود خانواده های شهدا و ایثارگران در کنار اینکه خودشان حضور پرشور در انتخابات داشته باشند، دیگر اقشار جامعه را هم برای حضور پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

در این مراسم از خانواده ۲۹ شهید غریب استان کرمانشاه تجلیل و از سرود سکوت شب هم رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار