شهردار یزد تصریح کرد:
شهردار یزد با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد پس از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از آمادگی کامل نیروها و تجهیزات شهرداری یزد برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان یزدی و مدیریت وضعیت بحران احتمالی ناشی از بارندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 25 February 2024


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابوالقاسم محی الدینی ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان به همه همشهریان یزدی و تمام شیعیان جهان، گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خصوص بارندگی باران و برف و امکان یخبندان در روزهای آتی و مه گرفتگی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری را با حضور اعضا تشکیل دادیم.
وی گفت: در این جلسه گزارش کاملی از امکانات و تجهیزات و آمادگی نیروهای عملیاتی در مناطق پنچ گانه و سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران شهرداری، همچنین گزارش کاملی از اقدامات انجام شده توسط مدیر ستاد بحران شهرداری ارائه شد.
شهردار یزد از اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری خبر داد و گفت: لازم بود به تمامی مناطق، سازمان ها و مدیریت های عضو ستاد نکات و مواردی که در مواقع بحران باید مدنظر گرفته شود تذکر داده و پیگیری شود که این امر انجام شد.
محی الدینی با بیان این که خوشبختانه آمادگی کاملی بین همکاران شهرداری وجود دارد، اظهار داشت: یکسری اقدامات از سال گذشته در خصوص پیشگیری از اتفاقات مثل احداث و تقویت سیل بندها، احداث کانال های عبور و هدایت روان آب ها، حفر چاه های جذبی و بهسازی بعضی از قنوات و ساماندهی بخشی از رودخانه مرکزی، توسط شهرداری انجام شده است.
وی اقدام شهرداری یزد را در خرید تجهیزات مقابله با بحران را مناسب توصیف کرد و گفت: در یک سال گذشته خرید گسترده تجهیزات و ماشین آلات، پمپ ها، لجن کش ها، خوردروهای بحران و همچنین دیزل ژنراتورهایی که در مواقع بحران وارد مدار می شوند، انجام شده است.
محی الدینی نقش شهروندان و گروه های جهادی و مردمی را در مواقع بحران غیرقابل انکار دانست و افزود: به حدود پانصد نفر از گروه های مردمی در بافت تاریخی و همچنین نیروهای بسیجی آموزش های لازم در مواقع بحران داده شده اند که امکانات لازم در اختیار این گروه های مردمی هم قرار داده ایم تا بتوانیم در صورت بحران احتمالی با هماهنگی های بین بخشی به مقابله با بحران بپردازیم.
شهردار یزد گفت: با پلیس راهور هم هماهنگی های لازم صورت گرفته تا مساله ترافیک معابر به بهترین صورت مدیریت شود.
وی در ادامه افزود: در واقع ما محل ها و گره های بحرانی را که در سطح شهر داریم محل هایی هستند که هنوز یا رفع آن ها تکمیل یا اقدامات مربوط به رفع آن ها هنوز شروع نشده است در این موارد مقرر شد در موقع بارندگی تیم هایی در آن محل ها مستقر شوند و اگر لازم باشد آب سریعا تخلیه و منتقل شود تا مشکلی در تردد شهروندان در سطح شهر به وجود نیاید.
محی الدینی گفت: از همشهریان یزدی تقاضا داریم در مواقع بارندگی و یا یخ زدگی سطوح معابر کمترین تردد را در سطح شهر داشته باشند تا تمامی دستگاه های خدمات رسان بتوانند خدمات شان را به طور کامل ارائه کنند.
شهردار یزد اظهار امیدواری کرد با نظر حضرت صاحب الزمان (عج) انشاالله با کمترین مشکل مواجه خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار