در راستای تنظیم بازار شب عید سال ۱۴۰۳ استان کرمانشاه ۳۰۰ تُن میوه توسط اداره تعاون روستایی استان خریداری و در حال انتقال به سردخانه است.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 27 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه روز دوشنبه اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیته راهبری استان و همچنین کارگروه تنظیم بازار خرید ۲۰۰ تن پرتقال تامسون و ۱۰۰ تن سیب انجام شده است.

ایرج صفایی با بیان اینکه امسال میزان میوه خریداری شده تفاوتی با سال گذشته ندارد، افزود: پرتقال تامسون از استان مازندران و سیب از شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی خریداری شده و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی یادآور شد: کار حمل ۲۰۰ تن پرتقال تامسون از مازندران به استان کرمانشاه به پایان رسیده و هم اکنون در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است و کار حمل و ذخیره سازی ۱۰۰ تن سیب خریداری شده نیز از هفته آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی می‌شود این میزان میوه خریداری شده پاسخگوی نیاز میوه شب عید مردم استان را داشته باشد ولی در صورت نیاز بیشتر می‌توان از ذخایر ملی سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز استفاده کرد.

صفایی با بیان اینکه این میوه ها با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار به مردم عرضه خواهد شد اضافه کرد: میوه شب عید بر اساس برنامه استانی از بیستم اسفندماه آماده توزیع است ولی عمدتا در روزهای بیست و سوم تا بیست و پنجم که خرید میوه شهروندان شروع خواهد شد، عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع مناسب میوه نوروز با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ در روزهای پایانی سال اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۶۵ محل عرضه در سطح استان کرمانشاه برای توزیع این میوه ها پیش بینی شده که از این تعداد ۴۰ تا ۴۵ مرکز در شهرستان ها و ۲۰ مرکز نیز در مرکز استان واقع شده است.

صفایی اظهار کرد: با همکاری سازمان میادین تره بار پیش بینی شده تا در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه ۱۰ مکان برای توزیع میوه شب عید در اختیار اتحادیه تعاون روستایی قرار داده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار