دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در ادامه سفر به استان آذربایجان غربی، در مراسم یادواره شهدای بدر و خیبر، سرداران و شهدای اسفندماه و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی شرکت کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 04 March 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر محسن رضایی با ابراز تشکر از دست اندرکاران برگزاری این یادواره، یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و اسفندماه را گرامی داشت.

 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ گفت: دفاع مقدس گهواره پرورش قهرمانان بود و هنوز عمق و عظمت این واقعه به خوبی تبیین نشده است؛ جنگی که بین یک ارتش تا بن دندان مسلح با پشتیبانی ۳۶ کشور و دو ابرقدرت شرق و غرب با یک ارتش آسیب دیده و سپاهی نوپا و کشوری که تازه دگرگون شده است بود و همه جهان برنده قطعی را ارتش بعث صدام می‌دانستند.

قدرت امروز ایران ناشی از عمل به ارزش‌های انقلاب است که نباید از آن‌ها دست کشید

وی ادامه داد: چطور ممکن است در جنگی چنین نابرابر، ایران برای اولین بار در ۳۰۰ سال گذشته در یک جنگ، وجبی از خاک خود را از دست ندهد؟پاسخ این سوال با شناخت باکری‌ها و شهدا و سرداران جنگ ممکن می‌شود.

 

محسن رضایی با ذکر ویژگی‌های شهیدان مهدی و حمید باکری اظهار داشت: نسبت این دو شهید بزرگوار همواره ما را به یاد برادری حضرت عباس و امام حسین می‌اندازد و حمید باکری همواره تابع و پرچمدار مهدی باکری بود و برادری آن‌ها صرفا نسبی نبود بلکه یک برادری ایمانی و اعتقادی بین آن‌ها برقرار بود و اگر این برادری در جامعه بین مردم حاکم شود مشکلی نیست که حل نشود.

قدرت امروز ایران ناشی از عمل به ارزش‌های انقلاب است که نباید از آن‌ها دست کشید

محسن رضایی با بیان اینکه شخصیت عمیق مهدی باکری هنوز هم به قدر کفایت تبیین نشده است، افزود: مهدی باکری هیچگاه دوست نداشت دیده شود و امروز اگر کسی علاقه به تنها دیده شدن و تکروی داشته باشد یعنی از ارزش‌های انقلاب دور شده است، حال آنکه قدرت ایران امروز ناشی از همین ارزش‌هاست.

 

وی افزود: مهدی باکری یک تحصیلکرده و در عین حال یک نظامی و استراتژیست برجسته بود و مشابه او و حسین خرازی در خط شکنی وجود نداشت.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تاسی و رهروی راه شهدا رمز پیروزی و موفقیت و پیشرفت کشور است خاطرنشان ساخت: امروز هم جوانانی همچون باکری‌ها و همت‌ها و خرازی‌ها و باقری‌ها در کشور وجود دارند که باید به آن‌ها فرصت و میدان داده شود.

قدرت امروز ایران ناشی از عمل به ارزش‌های انقلاب است که نباید از آن‌ها دست کشید

رضایی گفت: امروز حتی در ماجرای غزه و عملیات طوفان الاقصی، عطر و بوی شهدای ما احساس می‌شود و دشمن ذلیل و خونخوار صهیونیستی به شباهت سبک جنگ طوفان الاقصی با شیوه جنگ ایرانیان معترف است و یقین بدانید پیروزی با فلسطین است.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به تودهنی پیاپی مردم ایران اسلامی با شرکت در راه‌پیمایی ها و انتخابات، به بدخواهان کشور گفت: دشمنان بدانند که این شیوه برخورد با ایران دیگر جوابگو نیست و چاره ای جز تغییر رفتار با ایران برای آن‌ها باقی نمانده است.

 

محسن رضایی در پایان با اشاره به فداکاری و بصیرت مردم که علیرغم فشارها و مشکلات اقتصادی حضور پرشور در انتخابات داشتند گفت: مردم عزیز ایران بدانند که ایران اسلامی و مردم فهیم آن ثمره مقاومت‌ها، جانفشانی‌ها و فداکاری‌های ۴۵ سال گذشته خود را در سال‌های اینده خواهند دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار