کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه توصیه کرد، حتما افراد مطمئن و سالم پخت و توزیع نذری را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 21 October 2015
کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه توصیه کرد، حتما افراد مطمئن و سالم پخت و توزیع نذری را انجام دهند.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش تهیه و توزیع نذورات در ایام ماه محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، از همه مردم و هیات‌ها خواست تا در تهیه و توزیع نذورات رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند.

وی از مردم و بویژه هیات‌ها خواست تا از افراد مطمئن در پخت نذری استفاده کرده و نسبت به سلامت این افراد مطمئن شوند.

خدادادیان توصیه کرد: افراد حتما به هنگام تهیه و یا توزیع نذری دست‌ها را شسته و از دستکش و روپوش و کلاه استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود افرادی که بیماری‌های واگیردار مانند آنفلوآنزا دارند، به طور جد از شرکت در تهیه و توزیع نذری خودداری کنند.

این کارشناس بهداشت محیط همچنین توصیه کرد: افراد و هیات‌ها به هنگام توزیع نذورات از ظروف یکبار مصرف بهداشتی استفاده کنند و این ظروف را از اماکن معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به آرم سیب سلامت و استاندارد و آدرس کارخانه تولیدی آن توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به رونق خرید ظروف یکبارمصرف در این روزها، برخی افراد سودجود در منزل خود با استفاده از زباله‌های پلاستیکی اقدام به تولید ظروف یکبار مصرف می‌کنند که در همین راستا توصیه اکید ما این است که ظروف یکبار مصرف حتما از اماکن معتبر خریداری شود.

خدادادیان ظروف یکبار مصرف سلولزی که قابل تجزیه در طبیعت هستند را بهترین ظروف یکبار مصرف دانست و اظهار کرد: از آنجا که این ظروف به نسبت سایر ظروف قیمت بالاتری دارد، چنانچه افراد خواهان خرید سایر ظروف یکبار مصرف هستند ترجیحا ظروف یکبار مصرف کدر رنگ خریداری کنند.

وی اظهار کرد: در صورت خریداری ظروف یکبار مصرف شفاف نیز باید از استفاده این نوع ظروف در توزیع نذورات گرم خودداری کرد، زیرا ترکیبات این ظروف بر اثر گرما تجزیه شده و سرطان زا می‌شوند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: افرادی که نذری در حجم کم دارند و قرار است آن را بین همسایگان و آشنایان توزیع کنند، بهتر است از ظروف منزل برای این کار استفاده کنند.

وی همچنین از افراد خواست تا در هنگام تهیه شربت از زعفران اسفاده کنند و از استفاده از رنگ‌های شیمیایی که بسیار سرطان زاست، خودداری کنند.

وی در پایان از هیات‌ها خواست تا جهت جلوگیری از آلودگی خیابانها و کوچه‌ها حتما سطل زباله را در کنار محل توزیع نذورات قرار دهند.

  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار