مدیرکل شیلات استان بوشهر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا ۱۶ هزار اصله نهال حرا در سواحل استان کاشته شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 14 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عقیل امینی از تکمیل طرح زیستگاه‌های مصنوعی در نوار ساحلی استان خبر داد و اظهار داشت: برای افزایش ذخایر آبزیان ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی با نصب و ایجاد سازه در دریا از دهه ۸۰ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دهه ۸۰ یک‌هزار و ۸۳۰ سازه برای ایجاد زیستگاه مصنوعی آبزیان در سواحل استان بوشهر نصب شد گفت: زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان به منظور احیای ذخایر و توسعه اقتصاد دریا محور ایجاد می‌شود که در این زمینه مطالعات ایجاد زیستگاه مصنوعی در ساحل بندر کنگان تکمیل شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در ایجاد زیستگاه مصنوعی در بندر کنگان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش صنایع در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی برای احیا ذخایر آبزیان خلیج‌فارس تولید بچه ماهی و رهاسازی در دریا در دستور کار قرار گرفته است.

امینی بوشهر را یکی از استان‌های پیشران در تولید ماهی در قفس دانست و گفت: مجموعه تولید ۵ هزار تنی ماهی در قفس در سواحل تنگستان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی شده که امسال به ظرفیت ۲ هزار تن راه‌اندازی شد و سال آینده ۳ هزار تن به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی این مزارع پرورش ماهی در استان بوشهر ۱۱.۵ هزار تن و امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۰ تن ماهی پرورشی برداشت شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، کمبود بچه ماهی را یکی از مشکلات عرصه تولید ماهی پرورشی در قفس نام برد و گفت: اکنون برخی از قفس‌های نصب شده در دریا به سبب نبود بچه ماهی خالی است.

امینی تولید جلبک، صدف خوراکی، کرم نرئیس، زالو و ماهی‌های زینتی را از دیگر ظرفیت‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: تولید جلبک از ۱۱۰ به ۱۵۰ تن افزایش و صدف خوراکی نیز برای صادرات ۵۰۰ هزار قطعه صدف پرورش یافته است که به یک میلیون قطعه افزایش داده می‌شود.

وی تولید ۳۵ هزار زالو، ۵۲۰ هزار قطعه ماهی زینتی در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور کاشت نهال حرا در سواحل استان بوشهر در دستور کار شیلات استان قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نقش کاشت درخت حرا در سواحل استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این نهال از آب دریا تغذیه می‌شود گفت: حرا نقش مهمی در ایجاد زیستگاه آبزیان دارد و در این راستا در ۲ ماه اخیر ۱۶ هزار اصله نهال حرا در سواحل استان بوشهر از جمله گناوه، دیلم، بوشهر، دیر کاشته شده است و ۲۰ هزار اصله نهال دیگر کاشته می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار