رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل با اظهار اینکه قیمت نان آزادپز در اردبیل از سوی کارگروه آرد و نان اعلام نشده است، افزود: افزایش کیفیت نان در گرو افزایش سود نانوا و ایجاد انگیزه برای نانوا است.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 16 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، عزیز یوسفی ۲۶ اسفند با اعلام اینکه قیمت دولتی نان برای نانوایان سهمیه‌پز صرفه ندارد، گفت: شاهد افزایش کلیه هزینه‌های نانوایی از قبیل حق الزحمه کارگر، حق بیمه، تعرفه‌های انرژی و سایر هستیم و دخل و خرج نانوایان سهمیه‌پز همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند کمک هزینه خود را برای نانوایان سهمیه پز افزایش دهد تا بخشی از تورم ایجاد شده برای نانوایان اصلاح شود و فشار مضاعف بر مصرف کنندگان نیز ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل عنوان کرد: سود اختصاص یافته برای سنگگ پز سنتی ۱۵ درصد در اردبیل است و در حالیکه این سود در سایر استان‌ها ۴۰ درصد است و نانوایان سنگگ پز سنتی اقدام به تعطیلی و یا تغییر تنور سنتی و پخت با دستگاه می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه برای نانوای سهمیه پز سود مناسب حاصل نمی‌شود و نانوا بدلیل نداشتن انگیزه به کیفیت نان اهمیت نمی‌دهد، اظهار کرد: دولت می‌تواند با ایجاد سیاست‌های تشویقی برای نانوایان سهمیه پز بخشی از هزینه‌های آن‌ها را پوشش دهد تا شاهد افزایش کیفیت نان در نانوایی‌های اردبیل و رضایت شهروندان باشیم.

این فعال حوزه نان اردبیل بیان کرد: متأسفانه کارگروه آرد و نان استان قیمت لازم برای نانوایان آزادپز را ابلاغ و اعلام نکرده است و این امر باعث میشود نظارت اصولی و قانونی بر آن‌ها اعمال نشود و همچنین مصرف کنندگان شاهد رهاشدگی قیمت‌ها هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل اذعان کرد: هرچند برخی از نانوایان آزادپز برای پخت نان برخی مخلفات را به نان اضافه می‌کنند، اما با تعیین قیمت نان آزادپز و ابلاغ کتبی آن به اتحادیه می‌شود نظارت دقیق بر آن‌ها داشت و مانع از افزایش خودسرانه قیمت توسط آن‌ها شد.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: در رابطه با رفتار ناصحیح نانوایان در صورت اعلام شکایت مصرف کنندگان حتما برخورد‌های قانونی انجام خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار