عدم آگاهی مدیران و اشخاص ورشکسته از قوانین مربوط به ورشکستگی موجب ضرر و زیان آنان خواهد شد. برای درک بهتر نقش این وکلا در این مقاله سعی داریم وظایف آنان را شرح دهیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 22 March 2024

مسیریابی در بحران مالی با وکیل ورشکستگی ایرانی

PersianLawyer.info - عبور از پیچیدگی‌های قانونی مربوط به امور ورشکستگی بر عهده وکیل ورشکستگی ایرانی است. این وکلا در زمان ایجاد دعاوی ورشکستگی یک شرکت یا کسب‌وکار تمام تخصص، دانش و تجربه خود را برای حل سریع مشکلات به‌کار می‌گیرند. رسیدگی به این دعاوی با یک وکیل حرفه‌ای و متخصص راحت‌تر انجام می‌شود.

عدم آگاهی مدیران و اشخاص ورشکسته از قوانین مربوط به ورشکستگی موجب ضرر و زیان آنان خواهد شد. برای درک بهتر نقش این وکلا در این مقاله سعی داریم وظایف آنان را شرح دهیم.

اهمیت وکیل ورشکستگی ایرانی برای رفع بحران مالی

تمامی کسب‌وکارهای شخصی و شرکت‌ها ممکن است در طول فعالیت خود به بحران‌ مالی دچار شوند. البته استخدام یک وکیل حرفه‌ای در زمان تاسیس شرکت یا شروع به هر فعالیت دیگری مانع از ایجاد این بحران‌ها می‌شود. با این‌حال، برخی از افراد به‌دلیل عدم آگاهی از نقش وکیل ورشکستگی در آینده متضرر خواهند شد.

برای گذشتن از تمام پیچ‌وخم‌های قانونی این امور نیاز به یک وکیل ورشکستگی است. وکلای ورشکستگی ایرانی با بررسی پرونده‌های مالی شرکت‌ها و اشخاص، مانع از ورشکستگی آنان می‌شوند. در صورتی‌که، ورشکستگی اتفاق بیفتد، نقش وکیل ورشکستگی ایرانی در حل بحران پیش‌آمده بسیار پر رنگ‌تر خواهد شد؛ زیرا در این زمان، افراد تمام انگیزه و امید خود را از دست‌داده‌اند و باید ضررهای مالی سنگینی را پرداخت کنند.

وکلای حرفه‌ای در این زمینه بر اساس قوانین مربوط به بحران‌های مالی قادر به حل مشکلات مالی موکلان خود خواهند بود. وکلای ورشکستگی از نظر حقوقی راهنمای موکلان خود هستند و مراحل قانونی پرونده را طی می‌کنند. این وکلا از طریق مذاکره با طلبکاران، بررسی شواهد، تنظیم شکایت‌نامه، حضور در دادگاه و اقداماتی از این قبیل به پیشرفت سریع پرونده موکل خود کمک می‌کنند.

آشنایی با وظایف وکیل ورشکستگی ایرانی

ورشکستگی، بحران مالی شدید است که بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص با آن روبرو می‌شوند. وکیل ورشکستگی فردی است که با توجه به سوابق و تخصص خود در این امور از راه‌های قانونی به بررسی مشکلات مالی می‌پردازد. در حالت کلی وکلای ورشکستگی موظف به انجام امور زیر هستند:

ارائه دادخواست برای صدور حکم ورشکستگی شرکت

اولین اقدام یک وکیل ورشکستگی، ثبت دادخواست برای ورشکستگی شرکت است که باید این کار را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام دهد.

اعلام ورشکستگی و انجام مراحل قانونی آن

زمانی که کلیه فعالیت‌های شرکت یا اشخاص متوقف شود، این وکلا باید طی ۳ روز ورشکستگی شرکت را به‌صورت قانونی اعلام کنند. همچنین این وکلا موظف به تسلیم دفاتر شرکت یا اشخاص به محاکم قضایی هستند. در غیر این‌صورت، موکل آنان متهم به اعلام ورشکستگی تقلبی خواهد شد.

شرکت در جلسات رسیدگی به امور ورشکستگی شرکت

وکیل ورشکستگی ایرانی باید در تمامی جلسات انحلال شرکت حضور داشته باشد که از حقوق موکل خود دفاع کند. در این جلسات ارائه مدارک و دفاتر قانونی شخص یا شرکت ورشکسته توسط وکیل ورشکستگی انجام می‌شود.

احقاق حقوق موکلان

در صورتی‌که، نیاز به حضور در دادگاه باشد، این وکلا باید به‌عنوان نماینده قانونی موکلان خود در دادگاه حضور پیدا کنند و به دفاع از حقوق آنان بپردازند.

درخواست تجدیدنظر در دادگاه و انجام مذاکره و مصالحه با طلبکاران

یکی از وظایف مهم این وکلا، ارائه دادخواست تجدیدنظر و اعاده دادرسی است. همچنین مذاکره با طلبکاران نیز جز وظایف وکلای ورشکستگی ایرانی محسوب می‌شود.

بررسی مدارک و ادعای جعل اسناد مالی شرکت

وکلا باید تمامی مدارک و اسناد مالی شرکت را بررسی کنند و در صورت عدم تخلف قانونی شرکت یا شخص حقیقی، مدارک لازم برای جعل اسناد توسط طرف دیگر دعوی را به دادگاه ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214750/آشنایی-با-خدمات-وکیل-ورشکستگی-ایرانی-در-آمریکا

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار